پنجره دوجداره ارزان چه مشخصه هایی باید داشته باشد؟ با توجه به بالا رفتن قیمت کالاها طی چند سال اخیر، قیمت پنجره upvc نیز از این قضیه مستثنی نبوده و شامل افزایش قیمت شده است.

با یک سرچ مختصر در فضای گوگل و شرکت های تولید کننده اغلب به آگهی پنجره دوجداره ارزان بر می خوریم. در این نوشته می خواهیم به مشخصه های پنجره دوجداره ارزان بپردازیم و اینکه چه ابعادی از پنجره را می توان ارزان تهیه کید.

پنجره دوجداره ارزان چه ویژگی هایی دارد؟

در اولین دید با آمدن کلمه ” ارزان” فکر ها به این سمت می رود که ممکن است از مواد درجه ۳ و غیر استاندارد استفاده شده است که قیمت کالا ارزان محاسبه شده است، اما روش های بسیار زیادی جهت ارزان سازی قیمت کالای تولید شده وجود دارد که نیازی به دست کاری و استفاده از مواد اولیه غیر استاندارد نمی باشد.

اما متاسفانه ۸۰ درصد مواقع هستند کسانی که از کیفت می کاهند تا قیمت ارزان شود، اما مشتری آنها ففط یک بار از آنها خرید خواهد کرد و هر بار باید به دنبال مشتریان جدیدی باشند.

 

پنجره دوجداره ارزان

ویژگی های پنجره دوجداره ارزان:

  • قیمت تمام شده پایین: قیمت تمام شده کالای تولید شده از یک کارخانه به کارخانه دیگر متفاوت می باشد. قیمت تمام شده کالا شامل هزینه مواد اولیه مصرفی بعلاوه هزینه های سرباری که مستقیم تاثیر گذار بوده اند، مثل میزان نفر ساعت ، میزان برق مصرفی و …. محاسبه قیمت تمام شده باید به ظرافت و دفت خاصی صورت پذیرد تا قیمت تمام شده کالای تولید شده قابل رغابت باشد.
  • ممکن است در یک کارخانه با توجه به اینکه میزان سفارشات آنها پایین است بیایند در قیمت تمام شده کل هزینه های مربوطه را ، در محاسبات خود قرار دهند، بعنوان مثال اگر ظرفیت کارخانه ای در روز ۵۰۰ قطعه پنجره می باشد ولی در روز ۱۰۰ قطعه تولید می کنند، جهت محاسبه دقیق قیمت تمام شده، باید فقط هزینه های سربار مربوط به ۱۰۰ قطعه پنجره را در قیمت تمام شده کالای تولیدی خود لحاظ نمایند نه ۵۰۰ قطعه! در حالت دوم قیمت تمام شده بالا در می آید و در نتجه قیمت پنجره دوجداره ارزان به دست مصرف کننده نهایی نمی رسد.

 

  • بهینه سازی در مصرف مواد اولیه :  هرچقدر بتوان پرت مواد اولیه تولید محصول را پایین آورد، قیمت مواد اولیه مصرفی در کالای تولید شده پایین تر می آید. بعنی قیمت تمام شده کالای پنجره مناسب تر و ارزان تر در می آید.
  •   پایین آوردن میزان پرت مواد اولیه مثل پروفیل ، لاستیک ، گالوانیزه و شیشه بر می گردد به حجم سفارشات و تلفیق کردن سفارشات در یکدیگر. هرچقدر یک کارخانه سفارشات بیشتری داشته باشد می تواند با ترکیب کردن انواع ابعاد پنجره دوجداره و پنجره upvc با یکدیگر، میران پرت مواد مصرفی را پایین آورد و در نهایت به یک میزان بهینه در مصرف مواد اولیه دست خواهد یافت.
  • البته صرف داشتن سفارشات زیاد عامل پایین آوردن میزان پرت نمی باشد، عامل دوم هنر و دانش مدیر تولید می باشد که با تجربه و دانش فراوان در طی سالیان سال بدست خواهد آمد.

پنجره های دوجداره ارزان

  • استفاده از مواد اولیه استاندارد:  یک پنجره دوجداره ارزان بدین معنا نمی باشد که از کیفیت لازم برخوردار نباشد، بلکه در تولید این پنجره دوجداره باید از مواد اولیه استاندارد استفاده شود.مواد اولیه استانداردی که دارای قیمت مناسبی می باشند. در واقع پنجره ارزان یک پنجره ساده می باشد با کمترین آپشن و دارای استاندارد ها لازم. بعنوان مثال در یک پنجره دوجداره جهت ارزان سازی می توان بجای استفاده از یراق دوحالته از یراق تک حالته استفاده کرد و یا بجای یراق کشویی از یراق لولایی . با کم کردن آپشن های یک پنجره دوجداره می توان ارزان سازی کرد نه با استفاده از مواد اولیه بی کیفیت.

 

  • عایق صوتی و حرارتی بودن:  یک پنجره دوجداره ارزان نیز مانند سایر پنجره های دوجداره باید عایق صوتی و حرارتی باشد. البته داشتن حداقل ها. بعنوان مثال با اضافه کردن آپشن های مختلف می توان شدت صوت را تا میزان ۹۰ درصد کاهش داد اما این مستلزم اضافه کردن آپشن های مختلف به پنجره می باشد. اما همه پنجره ها دوجداره حتما باید حداقل ۷۰ درصد از میزان ورود صوت و سرما و گرما به داخل محیط جلوگیری نمایند.  پس یک پنجره دوجداره upvc با قیمت مناسب نیز باید عایق صوت و حرارت باشد.

 

ابعاد پنجره و محل نصب پنجره بسیار تاثیر گذار و مهم در بحث ارزان سازی پنجره در کاهش آپشن ها می باشد.

بعنوان مثال کیفت مواد اولیه یک پنجره که قرار است در طبقه ۱۴ یک برج ساختمانی که فشار وارده از طرف باد در آن زیاد است، با یک پنجره که قرار است در طبقه اول یک ساختمان نصب گردد، بسیار متفاوت می باشد.

پنجره دوجداره ارزان جهت مصارف خانگی

 

آیا هر پنجره دوجداره ای را می توان به صورت ارزان و با حداقل استاندارد ها تولید کرد؟

ابعاد پنجره در نوع مواد اولیه بکار رفته در پنجره بسیار مهم می باشد. عنوان مثال در یک پنجره کوچک با ابعاد ۱/۵ در ۱/۵ می توان از گالوانیزه داخلی به ضخامت ۱ میلیمتر استفاده کرد و از ضخامت ۱/۵ استفاده نکرد،

چون پنجره کوچک است و لرزش چندانی ندارد اما در یک پنجره با ابعاد ۳ متر عرض و ۲/۴۰ ارتفاع حتما باید از پروفیل های مخصوص و گالوانیزه استاتیکی و مقاوم تر استفاده کرد. ابعاد پنجره و محل نصب پنجره بسیار تاثیر گذار و مهم در بحث ارزان سازی پنجره در کاهش آپشن ها می باشد.

بعنوان مثال کیفت مواد اولیه یک پنجره که قرار است در طبقه ۱۴ یک برج ساختمانی که فشار وارده از طرف باد در آن زیاد است،

با یک پنجره که قرار است در طبقه اول یک ساختمان نصب گردد،

بسیار متفاوت می باشد. و یا محل نصب از نظر جغرافیایی، مثلا در مناطق جنوبی مثل اهواز و بندر عباس و مناطق کویری حتما حتما باید از پروفیل های upvc مقاوم در برابر تابش نور خورشید ، مثل ویستابست استفاده شود تا تغییر رنگی در آنها اتفاق نیافتد حتی بهتر است از آلومینیوم استفاده شود.

از پروفیل upvc استفاده شود که استاندارد RAL را داشته باشد.

بیشتر بدانید: قیمت انواع پنجره دوجداره 

 

پنجره دوجداره ارزان و با کیفت مناسب

 

با توجه به مطالب گفته شده در بالا می توان به این جمع بندی رسید که منظور از یک پنجره ارزان این نیست که از مواد بی کیفت در آن استفاده کنیم.

بلکه پنجره دوجداره ارزان یک پنجره دوجداره استاندارد با حداقل آپشن ها می باشد که توسط روش های بهینه سازی تولید، قیمت تمام شده آن پایین درآمده است و در نتیجه پنجره ، ارزان به دست مصرف کننده مستقیما از کارخانه، رسیده است.

 

 

 

 

5/5 - (2 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top