تمیز کردن توری پنجره بسیار آسان است. این نوع توری ها از الیاف فایبر گلاس با رزین پلی استر (فایبرگلاس از مخلوط رزین پلی استر، الیاف شیشه، رنگ و مواد دیگری تشکیل شده‌است) که به حالت پلیسه ای در آمده است که ضد گرد و غبار میباشند و به ندرت کثیف میشوند. اما در شهرهای آلوده و مکان های پر گرد و غبار هر چند وقت یکبار بهتر است که نظافت شوند.
تمیز کردن این توری ها به راحتی انجام میشود و برای نظافت آن نیاز به مواد شوینده نیست.

تمیز کردن توری پنجره

در این مدل توری پنجره، نمی توان توری بازشونده از فریم را خارج کرد. بدلیل آنکه توری به چارچوب قاب ثابت دور پیچ شده و آنرا از چارچوب نمی توان خارج کرد. در صورتی که نیاز به جابجایی توری پلیسه ساده دارید، پیچ هایی را که توری را به قاب پنجره متصل و ثابت کرده است را باید باز کنیم.

نظافت توری پنجره

روش های تمیز کردن توری پنجره دوجداره

برای تمیز کردن توری پنجره کافیست توری را جمع کنید و با یک بطری آب را از بالا روی توری بریزید تا گرد و غبار شسته شود و به سمت پایین بیاید. این عمل را چند بار که تکرار کنید کاملا توری از آلودگی ها پاک میشود.

سپس توری را به مدت چند ساعت در قاب خود جمع کنید تا خشک و پلیسه های آن مرتب شود.

نظافت توری به طول عمر بیشتر آن کمک میکند. همچنین برای طول عمر بیشتر بهتر است در زمانی که نیاز به توری نیست مثل فصول سرد سال توری را کامل جمع کنید تا در باکس خود قرار بگیرد با این کار هم توری از آلودگی دور میماند و هم کمتر در زمانی که استفاده ندارید در معرض نور خورشید قرار میگیرد.

نظافت توری پنجره
تمیز کردن توری پنجره باعث افزایش طول عمر توری های پلیسه ای می گردد.

پلیمرها تحت شرایط مختلف آب وهوایی و اشعه ماورا بنفش که در نور خورشید است دچار تغییراتی در ظاهر یا کاربری می‌شوند. به طور معمول این مواد در مواجهه‌ طولانی مدت با نور UV متحمل تغییر رنگ و خواص مکانیکی از جمله کاهش استحکام کششی و مقاومت در برابر ضربه، شکنندگی، ایجاد ترک و ورقه‌ای شدن می‌شوند.

البته متریال استفاده شده در توری پنجره بسته به درجه کیفیت آن مقاومت بالایی در مقابل شرایط آب و هوایی و نور خورشید دارد. اما به هر صورت نور خورشید در طولانی مدت و طی سالهای متمادی میتواند تاثیر منفی روی توری بگذارد.

اثر آب و هوا بر توری پنجره
به همین جهت توصیه میکنیم در پنجره های روی به جنوب و مکانهایی که تابش مستقیم نور خورشید دارد زمانی که توری را استفاده نمیکنید آنرا کامل جمع کنید. البته این را هم فراموش نکنید که همه وسایل برای استفاده هستند و نگهداری از آنها هم حد مشخصی دارد.

چه شوینده ای برای تمیز کردن توری پنجره بهتر است؟

توری های پلیسه ای نیاز به شوینده ندارند و معمولا با آب تمیز میشوند.

آیا برای تمیز کردن توری نیاز به جدا کردن آن است؟

برای نظافت توری پنجره نیازی به جدا کردن آن نیست و روی کار با روشی که گفتیم قابل شستشو است.

دلیل کثیف شدن توری چیست؟

در محل های پر گرد و خاک و با رفت و آمد زیاد توری کثیف میشود و بهتر است دوره ای تمیز شود تا عمر بیشتری کند.

تمیز کردن توری عمودی به چه صورت است ؟

توری پلیسه با هر مدل بازشو را با آب میتوان شستشو داد و تفاوتی در تمیز کردن انواع توری پلیسه نیست .

5/5 - (1 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top