معایب پنجره آلومینیومی قدیمی چیست؟

پنجره‌‌ های آلومینیومی از گذشته تا اکنون در ساختمان‌سازی به شکل رایجی بکار گرفته شده‌اند. مدل قدیمی این پنجره‌ها در انواع محیط‌ و به‌خصوص فضاهای کوچک بسیار استفاده میشدند. اما نکاتی هم وجود دارند که می‌توان از آن‌ها به عنوان معایب پنجره‌‌ آلومینیومی قدیمی نام برد.

اکسیده شدن و پوسیدگی، عبور دادن گرما، آب و گرد و خاک و آسیب‌پذیری در برابر خراشیدگی از معایب پنجره‌‌های آلومینیومی قدیمی است. البته برخی از این نکات منفی قابل رفع است و در نسل‌های جدید این پنجره‌ها دیگر وجود ندارد، اما برخی همچنان پابرجاست.

معایب پنجره‌‌ های آلومینیومی

ویژگی‌های فلز آلومینیوم

آلومینیوم از متداول‌ترین عناصر روی زمین است که بیشترین حجم آن از سنگ کانی بوکسیت قابل استخراج است. این فلز را عمدتا در مناطقی از استرالیا، آمریکای جنوبی و آفریقا می‌توان پیدا کرد.

این ماده که در پنجره آلومینیومی بکار می‌‌رود فلزی نرم و سبک، اما قوی است که ظاهری به رنگ نقره‌ای دارد. پیش از این گفتیم که از معایب پنجره‌‌های آلومینیومی اکسیده شدن است. این لایه نازک اکسیده شده در اثر برخورد با هوا تشکیل می‌شود، انعطاف‌پذیر است و به‌راحتی خم می‌شود.

معایب پنجره آلومینیومی دوجداره قدیمی یا نانترمال

از معایب پنجره‌‌های آلومینیومی که در نسل اول این پنجره‌ها دیده می‌شد استفاده از میل‌گرد برای اتصال‌شان بود که امکان نداشت، آن‌ها را دوجداره کرد. به این ترتیب، برای افزایش کیفیت این نوع از پنجره‌‌های آلومینیومی، پنجره‌هایی موسوم به اس‌تی روانه بازار شدند. با اینکه معایب قبلی تا حدی رفع شد اما در این نسل از پنجره‌ها هم درزهایی وجود داشت که کیفیت‌شان را کم می‌کرد.

این معایب پنجره‌‌های آلومینیومی قدیمی باعث شد تولید‌کنندگان پنجره‌های دوجداره به فکر ابداعات تازه بیفتند. امروزه، تولیدکنندگان با توجه به همه تجربیاتی که از گذشته تا کنون کسب کرده‌اند، نسل جدیدی از پنجره‌‌ها را تولید کرده‌اند که قیمتی بسیار مناسب و کیفیتی بسیار قابل قبول دارند.

معایب پنجره‌های آلومینیومی

 

همان‌طور که گفته شد معایب پنجره‌‌ آلومینیومی در چند دهه اخیر تا حدی رفع شده اما اشکلاتی همچنان وجود دارد:

۱- پروفیل‌های آلومینیومی حرارت را از خودشان عبور می‌دهند و از این جهت اتلاف گرما در ساختمان با پنجره آلومینیومی وجود خواهد داشت.

۲- از دیگر معایب پنجره‌‌ آلومینیومی قدیمی ، می‌توان به عدم جلوگیری از ورود آب و گرد و خاک به داخل ساختمان اشاره کرد.

۳- این پنجره‌ها امکان خراشیدگی دارند که باعث می‌شود زیبایی‌شان به مرور زمان از بین برود و این یکی از جدی‌ترین معایب پنجره‌‌های آلومینیومی است.

۴- اتصال مکانیکی قطعات که موجب می‌شود پنجره‌‌ها پس از مدتی حالت روان خودشان را از دست بدهند و نیاز به رگلاژ داشته باشند.

۵- از نظر اقتصادی هم یکی از معایب پنجره‌‌ آلومینیومی قیمت نسبتا بالای آن است.

۶- در شهرهای بزرگ، اگر این پنجره ها زیاد در معرض باران های اسیدی قرار بگیرند، جلوه ظاهری‌شان را زود از دست می‌دهند.

۷- نمای ظاهری این پنجره‌‌‌ها در سطح خیلی بالایی قرار ندارد. بنابراین برای افرادی که به لوکس و مدرن بودن ساختمان اهمیت می‌دهند این نکته از معایب پنجره آلومینیومی محسوب می‌شود.

مزایای پنجره‌‌ آلومینیومی

در کنار معایب پنجره‌‌های آلومینیومی که ذکر شد نکات مثبتی هم در این پنجره‌‌ها وجود دارد.

۱- پروفیل پنجره‌‌های آلومینیومی مانند انواع دیگری از پنجره‌ها، شیمیایی نیستند و جزئی از طبیعت به حساب می‌آیند.

۲- آلومینیوم بدون تردید از قوی‌ترین فلزهای در دسترس بر روی زمین است.

۳- پنجره‌‌های آلومینیومی می‌توانند از پنل‌های شیشه‌ای بزرگی نگهداری کنند.

۴- پنجره‌های آلومینیومی در برابر خوردگی از مقاومت خوبی برخوردار هستند و همین موضوع باعث شده به تعمیر و نگهداری خیلی کمی پس از نصب، نیاز داشته باشند.

۵-  طیف رنگی وسیع و متنوعی دارند. در نتیجه می‌توانند با سلیقه‌های مختلفی جور دربیایند.

۶- یک مزیت پنجره‌های آلومینیومی این است که نور بیشتری از آن‌ها وارد خانه می‌شود. علت آن هم فریم‌های باریک این پنجره‌هاست.

مانا پنجره گروه تولیدی فعال در زمینه پنجره های دوجداره آلومینیومی و upvc با کیفیت ساخت بالا و ابعاد استاندارد است. چنانچه قصد سفارش این مدل از پنجره های بصرفه را برای منزل و یا ساختمان خود را دارید می توانید با شماره های درج شده در سایت مانا پنجره تماس حاصل فرمایید.

 

5/5 - (1 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top