پنجره  در طی زمان استفاده ممکن است دچار معایبی شود که این عیب ها مربوط به عدم رگلاژ پنجره می باشد. رگلاژ پنجره upvc به سادگی صورت می پذیرد.

دلیل اینکه پنجره از رگلاژ خارج می شود انبساط و انقباض هایی است که در فصول مختلف برای پنجره اتقاق می افتد می باشد که به سادگی این مشکل برطرف می گردد، البته در نسل جدید پنجره های دوجداره upvc این مشکل به راحتی حل می شود نه در پنجره های قدیمی که در ادامه مطلب به این موضوع خواهیم پرداخت.

رگلاژ پنجره upvc
رگلاژ پنجره upvc در فصول گرم و سرد سال در اثر انبساط و انقباض

چرا رگلاژ پنجره upvc از بین می رود؟

پنجره های دوجداره upvc با توجه به اینکه متریال pvc از ضریب انبساط طولی بالایی برخورداد است، ممکن است در فصول گرم و سرد سال در اثر انبساط و انقباض نیاز به رگلاژ پیدا کنند که این کار به سادگی توسط یک تکنسین نصب پنجره های دوجداره انجام می پذیرد ، و اگر پنجره شما دچار همچین مشکلاتی مثل گیر کردن در هنگام باز و بسته شدن شد ، اصلا جای نگران نمی باشد.

پنجره های دوجداره  در طول زمان دچار تغييرات زيادي شدند و در مسير پيشرفت و توسعه آپشن هاي زيادي جهت رسيدن به انتظارات كاربران به آنها اضافه گرديد. تا به امروز علم و تكنيك هاي جديد توانسته تغييرات قابل توجهي به پنجره دوجداره بدهد، تغيير در لولاها ، قفل ها و يراق ها ، بدنه پنجره و …

بیشتر بخوانید: شیشه دوجداره مناسب پنجره upvc

در گذشته از يك قفل و چند لولا براي نگه داشتن لنگه و بستن آن استفاده ميشد و مشكل زماني به وجود مي آمد كه پنجره ها بزرگتر و يا بلندتر مي شدند و  زماني نمي برد كه اين لولاها تحمل خود را از دست داده و وزن لنگه را به قاب پنجره متحمل مي كردند و باعث مي شد پنجره از رگلاژ خارج شود و هنگام باز و بسته كردن پنجره ، لنگه به بدنه ي پنجره گير مي كرد.

رگلاژ پنجره دوجداره  upvc
رگلاژ پنجره upvc

با قدي شدن پنجره ها لزوم قفل هاي بيشتر در بالا و پايين پنجره بيشتر إحساس مي شد چون از آنجايي كه لنگه كاملا با يك قفل روي بدنه پنجره نمي ايستاد ، سرما و صدا بيشتر نفوذ ميكرد و امكان فيتينگ بيشتري به پنجره نمي داد .

با توسعه این صنعت ،يراق شكل گرفت كه به مجموعه أي از قطعات به هم پيوسته كه يك سيستم چند قفلي را براي حفظ بيشتر لنگه به داخل بدنه پنجره اجرا ميكرد ، گفته مي شود ، تكميل اين پيشرفت با لولاهاي قابل تنظيم و پروفيل هاي پيشرفته تر مثل upvc و همچنين درزبندهاي قابل اعتماد تر اين ويژگي را در پنجره upvc إيجاد كرد تا به نياز امروزي بشر پاسخ درست داده شود.

لولای معمولی یا لولای قابل رگلاژ جهت پنجره دوجداره upvc؟

در پنجره هاي لولايي upvc ديگر از لولاهاي معمولي به دليل ضعف در آببندي و تحمل وزن كم و غير قابل رگلاژ بودن استفاده نمي گردد ، در این مدل از لولا ها رگلاژ پنجره upvc به سادگی امکان پذیر نمی باشد و بهتر است از لولاهاي قابل تنظيم با قابليت رگلاژ استفاده كرد .

لولاهاي جديد يا رگلاژي هم در پنجره هاي تك حالته و هم در پنجره هاي دوحالته استفاده ميگردد و اين قابليت را به شما مي دهد كه به راحتي توسط يك آچار آلن لنگه از رگلاژ خارج شده را به بالا و پايين ، عقب و جلو و چپ و راست هدايت كنيد و به اين شكل به راحتي لنگه را رگلاژ كنيد.

اما در لولاهاي معمولي شما به راحتي قادر به تنظيم لولا نيستيد و بايد حتما به دست كارشناس ماهر انجام شود كه آن نيز با تغيير جاي پيچ ها در بدنه تا حدودي امكان پذير است و جاي سوراخ ها در پروفيل كاملا پيدا خواهد ماند و در نهايت بازهم انتظار اصلي مرتفع نخواهد شد .

بنابراين هنگام خريد پنجره دوجداره upvc دقت كنيد كه حتما در پنجره هاي لولايي چه در تك حالته ها و چه در دوحالته ها از لولاي رگلاژي استفاده گردد زيرا اين لولاها فشار بيشتري را نسبت به لولاهاي معمولي تحمل كرده و داراي هوابندي كامل تري نسبت به لولاهاي معمولي دارند. شما می توانید جهت پنجره خود از توری پنجره نیز استفاده نمایید.

 

رگلاژ پنجره upvc
رگلاژ پنجره upvc

براي كسب اطلاعات بيشتر با مشاوران ما در شركت ماناوين ارتباط بگيريد.

Rate this post

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top