در اغلب خانه ها پنجره های  upvc جایگاه ویژه ای دارند. این نوع پنجره ها باعث جلوگیری از هدر رفتن انرژی گرمایی و سرمایی در فصول سرد و گرم می شود. دلایل خراب شدن پنجره upvc می تواند بر اثر استفاده ی نامناسب از پنجره upvc باشد زیرا اگر به آن فشار وارد شود و یا قطعات آن جابجا شوند، باعث آسیب در برخی قطعات داخلی می شود.

با تغییر و تحول در صنعت پنجره سازی و ساخت پنجره های دوجداره، میزان استفاده از تجهیزات ساختمانی، به دلیل مصرف کمتر انرژی بیشتر شد. امروزه شاهد هستیم که، در اغلب خانه ها پنجره های  upvc جایگاه ویژه ای دارند. این نوع پنجره ها باعث جلوگیری از هدر رفتن انرژی گرمایی و سرمایی در فصول سرد و گرم می شود. هر ابزاری بعد از مدتی که استفاده شد، کارایی اولیه ی خود را از دست می دهد. این نوع پنجره ها نیز بعد از مدتی بنا بر دلایلی خراب می شوند. ما در این مقاله می خواهیم به دلایل خراب شدن پنجره upvc بپردازیم. با ما همراه باشید.

دلایل خراب شدن پنجره upvc

دلایل خراب شدن پنجره upvc کدام است؟

همانطور که می دانیم پنجره های دوجداره مزایای زیادی دارند. از جمله ی این مزایا می توان به؛ مقاومت بالا در مقابل رطوبت، آتش، ایجاد امنیت در برابر سرقت، استحکام بالا در برابر زنگ زدگی و … اشاره کرد. این پنجره ها عایق آلودگی های محیطی و صدا هستند و در همه ی مناطق اعم از بزرگراه ها و معابر شلوغ کارایی دارند. این پنجره ها بنا بر دلایلی ممکن است خراب شوند و آثار زیانباری به دنبال داشته باشند. ما در ادامه به دلایل خراب شدن پنجره upvc خواهیم پرداخت.

۱- استفاده نادرست از پنجره upvc

دلایل خراب شدن پنجره upvc می تواند بر اثر استفاده ی نامناسب از پنجره upvc باشد. این پنجره ها ساختار پیشرفته ای دارند و بسیار سبک طراحی شده اند و به همین دلیل در هنگام استفاده، نباید فشار زیادی به آنها وارد نمود. زیرا اگر به آن فشار وارد شود و یا قطعات آن جابجا شوند، باعث آسیب در برخی قطعات داخلی می شوند. اگر این آسیب تکرار شود، باید این پنجره ها را به کلی تعمیر نمود.

بیشتر بدانید : معایب پنجره های upvc

۲- استفاده از پنجره upvc بی کیفیت

از دیگر دلایل خراب شدن پنجره upvc استفاده از پنجره های دوجداره ی بی کیفیت است. یکی از مواردی که در هنگام خرید پنجره های دوجداره باید به آن توجه داشته باشید، کیفیت و خرید از برندهای معتبر است. زیرا همانطور که گفته شد؛ از پنجره ی دوجداره به منظور کاهش مصرف برق استفاده می شود. علاوه بر آن، استفاده از پنجره های دوجداره با کیفیت باعث جلوگیری از وارد شدن آلودگی هایی صوتی و محیطی به داخل محیط کار و منزل می شود.

حالا اگر شما از پنجره های دوجداره بی کیفیت استفاده کنید، نه تنها باعث افزایش هزینه های اضافی می شود، بلکه باعث می شود شما هزینه هایی چند برابر بابت تعمیر این نوع پنجره ها بپردازید. پس بهترین راه این است که برای کاهش هزینه های اضافی، پنجره دوجداره با کیفیت و مرغوب خریداری کنید.

۳-عدم سرویس ماهیانه پنجره upvc

عدم به موقع سرویس، از دیگر دلایل خراب شدن پنجره upvc است. در بعضی موارد، پیش می آید که کاربری  پنجره دوجداره با کیفیتی خریداری کرده است و طبق اصول آن، از پنجره دوجداره استفاده کرده است. اما باز هم ممکن است این پنجره دچار آسیب شود و کارایی اولیه خود را از دست دهد. در این مورد دلیل خراب شدن پنجره میتواند به خاطر سرویس نشدن طولانی مدت پنجره دوجداره باشد.

علت باز نشدن پنجره دو جداره

پس بهتر است از یک فرد متخصص جهت سرویس ماهیانه کمک بگیرید تا از آسیب رسیدن به قطعات داخلی آن جلوگیری شود. اما اگر سرویس ماهیانه به طور مرتب انجام نشود ممکن است اثرات جبران ناپذیر مالی و جانی به دنبال داشته باشد. زیرا اگر به محض آن که آسیب های جزیی به آن وارد شود، شروع به تعمیر نشود، نیاز به تعمیر تخصصی است و باید هزینه هایی زیاد تری بابت آن پرداخت کنید.

بیشتر بدانید : توری مناسب پنجره دوجداره

در این مقاله به دلایل خراب شدن پنجره upvc پرداختیم. همانطور که گفته شد، پنجره های دوجداره به مانند دیگر وسایل خراب می شوند و نمی توان از خراب شدن آن ها جلوگیری کرد. پس بهتر است با استفاده ی اصولی و سرویس به موقع آن؛ علاوه بر افزایش بازدهی باعث افزایش عمر آن شوید. از طرفی دیگر در زمانی که در پنجره دوجداره نقصی مشاهده شد، به راحتی از کنار این آسیب ها عبور نکنید.

همچنین برای اینکه از آسیب های احتمالی به قطعات داخلی جلوگیری شود باید نسبت به رفع  آسیب های اولیه اقدامات لازمه صورت گیرد. البته لازم به ذکر است که برای تعمیر این نوع پنجره ها بهتر است از متخصصین این امر استفاده شود. زیرا در صورت کمک از افراد غیر متخصص، هزینه های شما چند برابر خواهد شد.

ماناپنجره تولید کننده انواع پنجره های دوجداره با مدل های مختلف بازشو است. این واحد تولیدی در ساخت محصولات خود از باکیفیت ترین مواد اولیه، یراق آلات و پروفیل استفاده می‌کند.

همچنین در خطوط تولید خود ماشین آلات پیشرفته ای در اختیار دارد که به همراه کمک گرفتن از تکنیسین‌های باتجربه باعث شده تا پنجره های بادوام و مرغوبی را به مشتریان عرضه بدارد.

برای اطلاع از قیمت ها و نحوه سفارش می توانید با شماره های درج شده در وبسایت تماس حاصل فرمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top