اگر قصد خرید پنجره دوجداره upvc لمینت طرح چوب را دارید، حتما این مقاله را تا به انتها مطالعه کنید.
تولید و بکار بردن پنجره چوبی از گذشته تا به امروز مرسوم بوده است. با توجه به پیشرفت تکنولوژی و تغییر سبک زندگی انسان، تولید کنندگان درب و پنجره به فکر تولید پنجره دوجداره طرح چوب نموده اند.

چوب به دلیل دارا بودن ضریب حرارتی پایین گرما و سرما را از خود عبور نخواهد داد و سبب عایق بندی محیط خواهد شد. پنجره چوبی که در گذشته تولید و استفاده می شد در اثر رطوبت دچار پوسیدگی و تخریب می شد از این رو در نسل جدید پنجره چوبی از روکش های طرح چوب استفاده می کنند تا دیگر رطوبت نتواند در چوب نفوذ پیدا کند.

درب و پنجره upvc لمینت شده پروفیل هایی هستند که فویل های رنگی در فرآیندی خاص و به واسطه ماشین آلات مربوط به این کار روی آنها به شکلی جدایی ناپذیر چسبانده و از این طریق امکان تولید رنگ های مختلفی از پنجره برای خریداران از جمله آرشیتکت ها فراهم می شود. همچینین می توانید از پنجره های آلومینیومی طرح چوب نیز استفاده نمایید.

 

بیشتر بدانید: بهترین طرح های پنجره upvc

 

 فرایند تولید پروفیل های طرح دار همانند تولید پروفیل upvc سفید می باشد با این تفاوت که در مرحله میکس، رنگدانه هایی هم رنگ لیبل لمینت به پودر اضافه می شود و پروفیل رنگی تولید می شود.

 

نحوه تولید پروفیل لمینت طرح دار

 پنجره دوجداره upvc لمینت طرح چوب
فرایند تولید پروفیل های طرح دار همانند تولید پروفیل upvc سفید می باشد با این تفاوت که در مرحله میکس، رنگدانه هایی هم رنگ لیبل لمینت به پودر اضافه می شود و پروفیل رنگی تولید می شود.

بعد از خروج پروفیل از دستگاه، لیبل توسط دستگاه دیگر روی پروفیل با چسبی ویژه و بسیار قوی چسبیده شده و پروفیل از هر جهت روی غلطک های این دستگاه با فشار حرکت می کند تا هم چسب محکم بچسبد و هم ما بین لیبل طرح دار و پروفیل هوایی باقی نماند. کیفیت مرغوب روکش و چسب و همچنین تجهیزات روکش زنی در تولید درب و پنجره لمینت اهمیت فراوانی دارد.

پروفیل های لمینت از لحاظ نوع پوشش به سه دسته تقسیم بندی می شود:

 

  • بیرون لمینت
  • داخل لمینت
  • دو طرف لمینت

به عبارتی درب ها و پنجره های دوجداره upvc را می توان به صورت دو رو لمینت و یا یک رو لمینت تهیه نمود. درب و پنجره دو رو لمینت هم از داخل و هم از بیرون رنگ می شود.

ولی درب ها و پنجره های یک رو لمینت بنا به خواست مشتری و طراحی بیرونی یا داخلی بنای ساختمانی از یک طرف لمینت می گردد. در صورتی که درب و پنجره upvc از بیرون رنگ شود به آن بیرون لمینت و در صورتی که با توجه به نمای داخلی درب و پنجره دوجداره رنگ شده باشد به آن داخل لمینت می گویند.

 

اجزای پنجره دوجداره upvc لمینت

 پنجره دوجداره upvc لمینت طرح چوب
پنجره لمینت رنگی با تغییر رنگ پروفیل در دکوراسیون داخلی یا نما تنوع ایجاد می کند. پروفیل upvc مهمترین اجزای پنجره دوجداره upvc به رنگ سفید است اما با استفاده از لمینت رنگی یا روکش چوبی می توان طرح و رنگ های متفاوتی ایجاد کرد.

برای تولید پنجره دوجداره upvc لمینت از انواع مرغوب پروفیل که اصلی ترین اجزای پنجره است و یراق آلات، براساس سلیقه سفارش دهنده استفاده می شود.
از دیگر اجزای پنجره دوجداره upvc لمینت رنگی، شیشه دوجداره است که به صورت وکیوم در کارخانه تولید شده و گازی بی اثر در آن ها تزریق شده، کنترل کیفیت می شود.

شیشه دوجداره تولید شده به مدت ۵ سال در برابر بخار زدگی توسط شرکت گارانتی می شود. تیم اجرایی متخصص، نصب محصول در و پنجره یو پی وی سی را در بالاترین کیفیت و کوتاه ترین زمان تضمین می کند.

از اجزای پنجره دوجداره upvc فریم اصلی به عنوان قاب پنجره است و یراق آلات، شیشه دوجداره، نوار درزبند و تقویت کننده فولادی دارای اهمیت است.

 

مزایای پنجره دوجداره upvc لمینت طرح چوب

 پنجره دوجداره upvc لمینت طرح چوب
یکی از مزایای پنجره دوجداره upvc لمینت طرح چوب این است که می توان به راحتی با نمای داخلی خانه و مبلمان آن را هماهنگ کرد و برای هر سبکی مناسب است.
برای ساخت پنجره دوجداره upvc لمینت بیرون و داخل از لمینت سفید و برای دو طرف لمینت، از پروفیل های قهوه ای یا رنگ چوب استفاده می شود.

در تولید پنجره دوجداره upvc لمینت طرح چوب از پروفیل های لمینت یا روکش دار استفاده می شود. این نوع پروفیل مانند پروفیل سفید رنگ ‏تولید می شود. برای ترکیب مواد اولیه پنجره دوجداره upvc رنگدانه های همرنگ روکش طرح چوب به آن اضافه می شود ‏تا پروفیل رنگی شبیه به رنگ روکش داشته باشد.

در مرحله بعدی تولید پنجره دوجداره upvc لمینت طرح چوب روکش لمینت به وسیله موادی خاص و با فشار زیاد ‏روی پروفیل چسبانده می شود.‏ مزایای پنجره دوجداره upvc این است که جایگزین پنجره های فلزی و آلومینیومی قدیمی است، دارای تنوع در طرح و نوع بازشو با توجه به کاربرد و سلیقه افراد بوده و به ترمیم رنگ پروفیل نیازی نیست.

 

روش نگهداری پنجره دوجداره upvc لمینت طرح چوب

 پنجره دوجداره upvc لمینت طرح چوب
در ابتدا باید بدانید که برای حفظ هر چه بیشتر لمینت که بر روی پنجره های دوجداره کار شده است، محیط داخلی نباید بیش از اندازه مرطوب باشد. در واقع شما باید حواستان به تنظیم دمای داخلی باشد.

لمینت قسمت بیرونی پنجره های upvc با دستگاه های فشار و حرارت با مقاومت بالایی ساخته می شوند. همین امر تا حدود زیادی طول عمر آن را تا دو سال بالاتر می برد. بحث بعدی که در حفظ ماندگاری این نوع پنجره ها تاثیر گذار است؛ نحوه صحیح استفاده و نصب درست در ابتدای کار می باشد.

حتما دقت کنید که بحث رگلاژ و تنظیم قطعات و یراق آلات نیز باید به درستی اجرایی شود تا با اعمال فشار نامتعارف رو به رو نشوید. شیشه ها نیز نقش کلیدی در حفظ لمینت پنجره های دوجداره ایفا می کنند، به گونه ای که در صورت غیر استاندارد بودن وزن شیشه، می تواند موجب خم شدن پروفیل و در نتیجه آسیب به رویه آن شود.

 

قیمت پنجره دوجداره upvc لمینت طرح چوب

 پنجره دوجداره upvc لمینت طرح چوب

برای تعیین قیمت پنجره دوجداره upvc لمینت طرح چوب ابتدا باید به نوع لمینت آن توجه نمود. در بیرون لمینت از پروفیل های سفید رنگ استفاده می شود اما در دو طرف لمینت از پروفیل های قهوه ای و یا هم رنگ با روکش لمینت استفاده می شود. علاوه بر این کیفیت روکش بکار رفته و جنس یراق آلات بکار رفته نیز حائز اهمیت می باشد.

 

بیشتر بدانید: انواع پنجره دوجداره به لحاظ جنس پروفیل

 

 یکی از مزایای پنجره دوجداره upvc لمینت طرح چوب این است که می توان به راحتی با نمای داخلی خانه و مبلمان آن را هماهنگ کرد و برای هر سبکی مناسب است.

 

چوب یکی از منابع تولید پنجره از گذشته تا به امروز بوده و دلیل آن زیبایی خاصی است که در نمای ساختمان ایجاد می کند، اما متاسفانه پنجره های چوبی از عمر کوتاهی برخوردار بوده و پس از مدت کوتاهی کارایی خود را از دست می دهند.

امروزه با روی کار آمدن درب و پنجره های دوجداره شما می توانید برای داشتن پنجره هایی زیباتر و هماهنگ با نمای داخلی و خارجی ساختمان، از پنجره دوجداره upvc لمینت طرح چوب استفاده نمایید.

مجموعه مانا پنجره یکی از تولیدکنندگان برتر پنجره دو جداره در ایران است که محصولات خود را با کیفیت و قیمت مناسب در اختیار مصرف کنندگان عزیز قرار می دهد، اگر قصد خرید این نوع از پنجره ها را دارید می توانید با شماره تماس های موجود در سایت تماس حاصل فرمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top