جلوگيري از ورود گرد و غبار با پنجره upvc به چه صورت انجام می شود؟ آیا در مناطقی با وزش باد شدید و گرد و خاک های زیاد می توان از ورود گرد و خاک از پنجره چاره ای اندیشید؟

يكي از مهمترين مزاياي يك پنجره upvc جلوگيري از ورود گردوغبار مي باشد اين مهم زماني انجام ميگيرد كه پنجره ي مورد نظر داراي قابليت هايي براي جلوگيري از ورود گرد و غبار به داخل منزل باشد. اين قابليت زماني اتفاق مي افتد كه پنجره ي شما داراي ساخت استانداردي باشد يعني هنگام ساخت پنجره همه ي موارد استاندارد از جمله رعايت زواياي ٩٠ درجه ي پنجره ، جوش استاندارد آن و  تنظيمات مربوط به كانكتور ها رعايت شده باشد و ستون ها و لنگه ها درجاي خود و با رعايت فاصله ي درستي از يكديگر قرار بگيرند تا اين مسئله به درستي مرتفع گردد.

جلوگيري از ورود گرد و غبار با پنجره upvc در این مدل از پنجره ها چگونه اتفاق می افتد؟

اگر تا بحال پنجره دوجداره داشته باشید به یک سری از لاستیک ها بر می خورید که به زهوار پنجره دوجداره چسبیده اند و رنگ آنها  سیاه رنگ است ، همچنین لاستیک هایی نیز دیده می شود از سمت بیرون پنجره ، که دور تادور شیشه قرار گرفته اند . این لاستیک های آب بندی که باید از نوع epdm باشند نقش بسیار مهمی در عایق بودن پنجره دوجداره از نظر نفوذ گرد و خاک ، نفوذ آب و قطع صدای زوزه  باد مخصوصا در طبقات بالایی ساختمان را دارند.

نقش لاستیک های epdm پنجره دوجداره :

۱- جلوگیری از نفوذ آب باران

۲- جلوگیری از ورود صدا

۳- جلوگیری از ورود گرد و غبار

۴- جلوگیری از شنیده شدن صدای زوزه باد از پنجره

 

می توان نتیجه گرفت که لاستیک های اطراف شیشه و فریم پنجره های upvc نفش بسیار مهمی را در جلوگيري از ورود گرد و غبار با پنجره upvc را خواهند داشت.

 

 

جلوگيري از ورود گرد و غبار با پنجره upvc
نقش مهم لاستیک های روی زهوار برای جلوگيري از ورود گرد و غبار با پنجره upvc

استفاده از لاستيك هاي نامرغوب مي تواند به خشك شدگي ناشي از آفتاب و ترك خوردگي آن ناشي شود و يا هنگام بسته بودن لنگه ي بازشو حالت بگيرد و قابليت الاستيكي خود را از دست بدهد

 

نکته اساسی جلوگيري از ورود گرد و غبار با پنجره upvc

نکته اساسی در مورد ورود گرد و غبار استفاده از لاستيك هاي آب بند و هوابند استاندارد روي قاب پنجره و بازشو است به شكلي كه استفاده از لاستيك هاي نامرغوب مي تواند به خشك شدگي ناشي از آفتاب و ترك خوردگي آن ناشي شود و يا هنگام بسته بودن لنگه ي بازشو حالت بگيرد و قابليت الاستيكي خود را از دست بدهد كه اين مورد بسيار اتفاق مي افتد .

اين درزبند ها عموما به خاطر قيمت هاي پايين تر از جنس پي وي سي ساخته ميشوند كه مرغوبيت خاصي ندارند و قابل تعويض نيستند و اين عيب به انتخاب نادرست پروفيل هم برمي گردد.

از جمله لاستيك هاي خوب وقابل اعتماد در بازار به لاستيك هايي كه كاملا از مواد لاستيكي ساخته شده اند را مي توان اشاره كرد كه عموما حالت چرب و براقي دارند و كاملا قابل تعويض هستند. جلوگیری از ورود گرد و خاک با پنجره upvc توسط لاستیک ها اتفاق می افتد. جلوگيري از ورود گرد و غبار با پنجره upvc

جهت اطمينان ما يك تست را توضيح ميدهيم:

ابتدا لاستيك دور باز شو را در آورده و اقدام به تست كشش ميكنيم ، اگر لاستيك كاملا و به نرمي قابليت كشساني داشت ميتوان مطمئن بود كه لاستيك مورد نظر مرغوب است اما اگر حالت كشساني به زور و سخت اتفاق افتاد به مرغوبيت آن شك كنيد واز فروشنده بخواهيد لاستيك مورد نظر را تعويض نمايد.

تست دوم آتش زدن آن است:

يك قطعه ي ١٠ سانتي از لاستيك مورد نظر را از يك طرف آتش بزنيد ، اگراز اين قطعه بقايايي به جا ماند و فرو ريخت ميتوان اعتماد داشت كه اين محصول مرغوبيست اما اگر بوي پلاستيك سوخته صادر شد و بقاياي منطقي نداشت به آن نمتوان اعتماد كرد. جلوگيري از ورود گرد و غبار با پنجره upvc

بنا براين ، اين يك لاستيك خوب و مرغوب است كه ميتواند جلو ورود گرد و غبار در پنجره ی دوجداره   را بگيرد و ارتباط بيرون به داخل منزل را كاملا ايزوله كند ،

در زير مزاياي استفاده از لاستيك هاي مرغوب EPDM را باهم مرور ميكنيم:

  • مقاومت بالادرمقابل پوسیدگی رطوبت وبرودت وعوامل محیطی
  • عدم رنگ دهی به پروفیل درب و پنجرهupvc
  • قابلیت جوشپذیری درهنگام جوش پروفیل upvc
  • قابلیت ارتجاییبودنوعدمپارهشدن
  • مقاوم دربرابر اشعه uv نورخورشید
  • مقاوم دربرابر ازون
  • و همانطور كه در بالا گفته شد كاملا قابل تعویض دردرب وپنجره دوجدارهupvcدرصورت آسیب دیدگی
  • عایق دربرابرنفوذ گرد و غبار محیط های بیرونی بدلیل استفاده ازطراحی خاص
  • عدم نیازبه رنگ آمیزی وسرویسهای مکرر جهت نگهداری دردوره های زمانی آتی
  • مقاومت دربرابر پوسیدگی و زنگ زدگی و اکسیداسیون
  • عدم تغییر رنگ وحالت دربرابرتابش اشعه خورشید
  • غیرقابل اشتعال درآتش سوزی هابدون ایجاد دود سمی
  • قابلیت نصب شیشه های چندجداره درب وپنجرهupvc
  • این نوع لاستیک درمقابل نورخورشید بسیار مقاوم بوده وجمع نمیشود.
جلوگيري از ورود گرد و غبار با پنجره دوجداره upvc
نقش لاستیک epdm جلوگيري از ورود گرد و غبار با پنجره upvc

از مبحث لاستيك كه بگذريم بحث نصب شيشه و استاندارد هاي آن نيز در ورود گرد و غبار در پنجره upvc اهميت دارد. از اين لحاظ كه شيشه ي نصب شده در پنجرهupvc  نبايد ضخامت كمتري نسبت به استاندارد زهوار و پروفيل  داشته باشد زيرا با فيكس نشدن شيشه در ميان دهانه ي پروفيل امكان ورود گرد و غبار را بيشتر ميكند.

 

جلوگيري از ورود گرد و غبار با پنجره دوجداره
جلوگيري از ورود گرد و غبار با پنجره upvc

بنا براين سعي کنيد در انتخاب پنجره upvc به موارد فوق دقت كنيد و از فروشنده كليه ي استاندارد هاي مرغوبيت مواد و استاندارد توليد را بخواهيد.

شركت ماناوين  با استفاده از مرغوب ترين مواد مصرفي و رعايت كليه ي موارد استاندارد پنجره ي شما را توليد و نصب ميكند و انتظار شما را از يك پنجره ي خوب و عالي را مرتفع ميكند.

Rate this post

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top