اینکه ما بتوانیم بهترین پنجره متناسب با شرایط آب و هوایی هر منطقه را بدانیم و متناسب با آن پنجره های خودمان را سفارش بدهیم یکی از نکات مهم و تاثیر گذار در مدیریت هزینه ها و افزایش طول عمر پنجره دوجداره نصب شده می باشد. اینکه چه نوع پنجره دوجداره ای استفاده کینم؟ پنجره های آلومینیومی یا پنجره های upvc?

ویژگی های معماری و ساخت و ساز در هر منطقه جغرافیایی متفاوت است ، بنابراین اشکال و متریال خاص خود را نیازمند است .

از آن جایی که پنجره های دوجداره یکی از مهمترین بخش های  یک ساختمان و جزء اصلی ترین فضاهایی محسوب می شود که تبادل هوا و نور از طریق آن صورت می گیرد،انتخاب درست آن بسیار حائز اهمیت است و اگر با توجه به شرایط جغرافیایی و اقلیمی منطقه انتخاب شود می تواند علاوه بر زیبایی،نیازهای ما از یک پنجره دوجداره عایق و استاندارد را هم تامین کند.

بهترین پنجره متناسب با شرایط آب و هوایی
بهترین پنجره متناسب با شرایط آب و هوایی

چرا باید بهترین پنجره متناسب با شرایط آب و هوایی در هر منطقه را انتخاب کنیم ؟

  • مدیریت هزینه های ساختمان
  • بالا بردن طول عمر محصول پنجره دوجداره
  • استفاده بهینه و برآورده کردن بهتر نیازهای ما از یک پنجره دوجداره خوب

همانطور که می دانید هر منطقه جغرافیایی با توجه به شرایط آب و هوایی که در آن حاکم است ویژگی ها و اِلمان های خاص خود را دارد که با توجه به همین ویژگی ها می توان، بهترین پنجره دوجداره برای آن موقعیت مکانی را انتخاب نمود.

در شهرهای سردسیر،ما شاهد زمستان های سرد و پر بارش هستیم بنابراین امکان ورود سوز و سرما و همینطور اتلاف انرژی از طریق پنجره های یک ساختمان وجود دارد که نیاز به گرمایش را بیشتر می کند.

در شهرهای گرم و خشک مانند مناطق جنوبی یا کویری کشورمان،ما شاهد تابستان های بسیارگرم و حتی زمستان های سرد و خشک هستیم بنابراین امکان ورود هوای گرم به داخل محیط و همچنین خروج هوای سرد که از طریق وسایل سرمایشی ایجاد شده اند از طریق پنجره های یک ساختمان وجود دارد.

نکته: انتخاب بهترین پنجره دوجداره در هر منطقه،علاوه بر کاهش اتلاف انرژی سرمایشی و گرمایشی در کاهش هزینه های خانوار هم تاثیرگذار است.

بهترین پنجره دوجداره متناسب با شرایط آب و هوایی

پنجره چه کاربردی در اقلیم های مختلف دارد؟

اقلیم گرم و خشک: بهترین پنجره دوجداره برای این مناطق،پنجره ایست که گرمای خورشید از آن عبور نکرده و فضای داخلی محیط را، در دمای ملایم نگه می دارد.
اقلیم معتدل: بهترین پنجره دوجداره برای این مناطق،پنجره ایست که در تابستان و زمانی که هوای بیرون خیلی گرم و مرطوب هست و یا در زمستان زمانی که هوای بیرون بسیار سرد هست بتواند دمای محیط داخلی را معتدل نگه دارد.

اقلیم سرد: بهترین پنجره دوجداره برای این مناطق،پنجره ایست که در صورت وجود آفتاب اجازه عبور گرمای خورشید به داخل محیط را بدهد و فضای داخلی محیط را، در دمای ملایم یا گرم نگه دارد.

بهترین پنجره دوجداره برای مناطق کوهستانی و سردسیر

استفاده از پنجره های دوجداره و سه جداره،بهترین انتخاب برای این مناطق است. بهترین نوع بازشو برای پنجره های دوجداره در این مناطق،استفاده از پنجره های upvc مدل ثابت و لولایی هستند.

بهترین پنجره دوجداره لولایی متناسب با شرایط آب و هوایی

نکته: اگر از پنجره upvc تنها برای نورگیر و دید استفاده می شود،بهترین گزینه استفاده از پنجره های ثابت هستند. بهترین پنجره دوجداره برای مناطق سرد و کوهستانی،پنجره لولایی مدل دوحالته است که علاوه بر زیبایی بیشتر عایق بندی بالاتری هم نسبت به مدل های تک حالته دارند.

بدترین پنجره دوجداره برای مناطق کوهستانی و سرد
در میان انواع پنجره های دوجداره،پنجره های کشویی به دلیل عایق بندی و درزبندی ضعیف تری که نسبت به انواع دیگر بازشو دارند گزینه مناسبی برای مناطق کوهستانی محسوب نمی شوند.

ولی اگر کماکان با دانستن مطالب فوق تمایل به استفاده از پنجره های ریلی دارین، می توانید از بازشوهای فولکس واگنی استفاده کنید که با وجود بازشو کشویی که دارند عایق بندی کاملی به شما می دهند.

نکته: ضعیف ترین نوع پنجره های upvcهم عایق بندی بالاتری نسبت به پنجره های معمولی دارند.

بهترین پنجره دوجداره برای مناطق کویری

بهترین نوع بازشو برای پنجره های دوجداره در این مناطق،استفاده از پنجره های upvc مدل دوحالته هستند که نه تنها در فصول گرم به دلیل نوع بازشو آن ها به صورت کلنگی، می توان از چرخش هوا در محیط بهره ببریم بلکه در روز های سرد هم به دلیل قفل شدن چهار جهت بازشو پنجره در هم،می توانیم از عایق ۱۰۰% آن بهره ببریم.

 

بهترین پنجره متناسب با شرایط آب و هوایی گرم و خشک
بهترین پنجره متناسب با شرایط آب و هوایی گرم خشک کدام است؟

البته ناگفته نماند که پنجره های دوجداره مدل تک حالته هم می توانند گزینه مناسبی برای این مناطق باشند. در کل در پیشنهاد ما برای مناطق کویری استفاده از متریال آلومینیوم برای تولید پنجره دوجداره می باشد ، پیشنهاد ما استفاده از پنجره های دوجداره آلومینیومی ترمال بریک می باشد.

نکته: استفاده از پنجره های کشویی به اندازه مناطق سردسیر، در این مناطق معضل نیستن و حتی برای روز های گرم هم می توانند گزینه مناسبی باشند.
در مناطق کویری برعکس مناطق کوهستانی،جلوگیری از تابش مستقیم نور خورشید به داخل ساختمان به مراتب اهمیت بالاتری دارد بنابراین بهتر است از شیشه های رنگی یا شیشه هایی که نور را به میزان کم عبور می دهند استفاده کنیم.

مطالب مرتبط: بهترین رنگ شیشه رفلکس برای پنجره دوجداره 

ضعیف ترین پنجره دوجداره برای مناطق کویری: هیچ محدودیتی وجود ندارد.

بهترین پنجره دوجداره برای مناطق معتدل

در انتخاب بهترین پنجره دوجداره برای این مناطق هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد و می توان از انواع مختلف بازشو پنجره استفاده کرد.البته اگر بنابر هر دلیلی عایق بندی صوتی الویت ما باشد. باید به سراغ پنجره های دوجداره با بازشو های دو حالته و تک حالته لولایی یا سایبانی و کلنگی برویم تا عایق بندی صوتی خوبی در اختیار ما قرار دهند.

بهترین پنجره متناسب با شرایط آب و هوایی برای مناطق ساحلی
بهترین پنجره متناسب با شرایط آب و هوایی معتدل و مرطوب کدام است؟

بهترین پنجره دوجداره برای مناطق ساحلی و شرجی

در شهرهای شمالی ایران، در بسیاری از ایام سال ما شاهد آب و هوای بارانی هستیم که این موضوع حتی در فصول گرم سال هم صادق است در نتیجه ما شاهد آب و هوای شرجی در این مناطق هستیم و بهترین پنجره دوجداره برای این مناطق،استفاده از پنجره های دوجداره ضدآب هستند.

نکته حائز اهمیتی که در خصوص انتخاب پنجره مناسب برای این مناطق وجود دارد وحتما باید به آن توجه کرد اینست که، پنجره دوجداره ما باید دارای آب راه با شیارهای مناسب برای تخلیه آب باشند تا از نفوذ آب باران و… به داخل محیط جلوگیری کنند و با توجه به جو بارانی و شرجی این مناطق،استفاده از پنجره های upvc، به مراتب گزینه مناسب تری نسبت به پنجره های آلومینیومی،آهنی و حتی چوبی هستند.

به این خاطر که پروفیل های upvc علاوه براینکه ضد آب هستند و زنگ نمی زنند در مقابل حرارت هم عایق هستند و گزینه ایده آلی برای مناطق شمالی کشور مثل مازندران و گیلان محسوب می شوند.

با توجه به رطوبت شدید هوا در مناطق ساحلی، استفاده از پنجره های کشویی جهت تهویه بهتر هوا در محیط خانه ،پیشنهاد داده میشود.

و اینکه یکی دیگر از نکات اساسی و مهم در تولید پنجره های دوجداره جهت مناطق معتدل و ساحلی ، استفاده از ورق های گالوانیزه با خلوص بالا می باشد که در غیر اینصورت تمام گالوانیزه های داخلی پنجره دچار زنگ زدگی خواهند شد .

امیدواریم مطلب مفیدی برای شما بازدید کننده محترم باشد  و توانسته باشیم پاسخ مناسبی به نیاز شما در ارتباط با بهترین پنجره متناسب با شرایط آب و هوایی مختلف داده باشیم.

4.7/5 - (4 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top