ما در این مقاله قصد داریم شما را با انواع مدل های پنجره دوجداره مناسب آشپزخانه آشنا کنیم. وجود پنجره در آشپزخانه، یک مزیت محسوب می شود، چرا که اعضای خانواده بخش زیادی از وقت خود را در آشپزخانه به عنوان فضایی برای آشپزی و غذا خوردن می گذرانند.

همچنین بحث تهویه در آشپزخانه ها بسیار مهم می باشد، به همین سبب است که پنجره دوجداره برای این امر مهم مناسب می باشد. زیرا پنجره upvc در مقابل دود، توده های حاصل از پخت و پز غذا ها و چربی های تولید شده از آن مقاوم می باشد. همچنین تمیز کردن این پنجره ها به راحتی صورت می گیرد.

نکات مهم در انتخاب مدل های پنجره دوجداره مناسب آشپزخانه

  • تامین نور کافی
  • گیر نکردن به شیر ظرفشویی در صورتیکه پنجره در جلوی سینک قرار داده شده است
  • جهت بازشو باید مخالف قرار گیری گاز آشپزخانه باشد.
  • یراق آلات ساده و روان جهت باز و بسته کردن متعدد در طی روز
  • قرار گرفتن دستگیره در ارتفاع مناسب جهت استفاده همه افراد خانواده

 

پنجره دوجداره مناسب
پنجره کشویی از  مدل های پنجره دوجداره مناسب آشپزخانه

در قدیم برای آشپزخانه اهمیت زیادی قائل نبودند و اکثرا به صورت یک اتاقک بدون پنجره طراحی و ساخته می شد. اما امروزه آشپزخانه بخش مهمی از خانه هاست و طراحی آن اهمیت ویژه ای دارد.

بیشتر بدانید: نظافت آسان پنجره دوجداره upvc

پنجره دو حالته با بازشوهای پیشرفته تر، که قابل باز شدن روی محور افقی و عمودی است، تهویه بهتری را به وجود می آورد که برای آشپزخانه ها بسیار مهم است.

مدل های پنجره دوجداره مناسب آشپزخانه: تک حالته

پنجره دوجداره تک حالته مناسب آشپزخانه
پنجره upvc تک حالته با داشتن قیمت مناسب، بازشو ساده و راحت و امکان تهویه بالا می تواند مدل مناسبی برای آشپزخانه های پنجره دار باشد.
البته آشپزخانه باید فضای لازم برای باز شدن لنگه ها را داشته باشد و محدودیت فضا مانع از باز شدن درب های پنجره نشود.

مدل های پنجره دوجداره مناسب آشپزخانه: دو حالته

پنجره دوجداره دو حالته مناسب آشپزخانه

پنجره دو حالته با بازشوهای پیشرفته تر، که قابل باز شدن روی محور افقی و عمودی است، تهویه بهتری را به وجود می آورد که برای آشپزخانه ها بسیار مهم است.

این نوع پنجره ها مخصوصا برای آشپزخانه هایی که در فضای بیرونی آن سر و صدا و یا آلودگی زیادی وجود دارد، مناسب است چرا که از عایق بندی بیشتری برخوردار هستند. همچنین در دکوراسیون آشپزخانه ها هم نقش مهمی دارد و مدرن و و زیبا هستند.

مدل های پنجره دوجداره مناسب آشپزخانه: آکاردئونی

 

 پنجره دوجداره آکاردئونی مناسب آشپزخانه
پنجره آکاردئونی از مدل های پنجره دوجداره مناسب آشپزخانه

یکی از زیباترین انواع پنجره که می تواند در فضای آشپزخانه نیز مورد استفاده قرار گیرد، پنجره آکاردئونی است. این نوع پنجره دارای لنگه هایی است که در کنار یکدیگر جمع می شوند، بنابراین می توان استفاده زیادی از آن ها به عنوان تهویه و نورگیر کرد. همچنین درب آن ها فضای زیادی را اشغال نمی کند.

مدل های پنجره دوجداره مناسب آشپزخانه: سایبانی

پنجره دوجداره سایبانی مناسب آشپزخانه
پنجره سایبانی می تواند گزینه خوبی برای آشپزخانه منزل شما باشد، چرا که سیرکولاسیون خوبی را در خانه به وجود می آورد تا هوای آشپزخانه که از پخت و پز دچار دم و گرفتگی می شود، چرخش داشته باشد.

کشویی

پنجره دوجداره کشویی مناسب آشپزخانه
پنجره دوجداره لیفت اسلاید از مدل های پنجره دوجداره مناسب آشپزخانه

از دیگر گزینه های پرطرفدار برای آشپزخانه پنجره های کشویی هستند. این پنجره ها برای بازشدن جایی نمی گیرند و نصب پرده آشپزخانه برای آن ها بدون دردسر است و بازشو مزاحمتی برای نصب پرده ندارد. بنابراین برای تزیین آشپزخانه مزاحمتی ایجاد نمی کنند.

البته اگر گرد و خاک و آلودگی زیادی وارد آشپزخانه شما می شود و این مورد برایتان اولویت دارد، بهتر است به سراغ دیگر انواع مدل پنجره آشپزخانه بروید.

ثابت

پنجره دوجداره ثابت مناسب آشپزخانه
مدل های پنجره دوجداره مناسب آشپزخانه

پنجره ثابت را می توان یکی از انواع پنجره مدرن آشپزخانه دانست که البته معمولا در ترکیب با دیگر مدل ها هم چون تک حالته یا سایبانی استفاده می شود.
البته توجه داشته باشید که اگر هوا و تهویه از طریق پنجره آشپزخانه برایتان مد نظر نیست و از وسایل دیگر چون هود برای تهویه استفاده می کنید، پنجره ثابت را در نظر داشته باشید، چراکه این پنجره هیچ بازشویی ندارد.

بیشتر بدانید: بهترین طرح های پنجره upvc

پنجره سایبانی می تواند گزینه خوبی برای آشپزخانه منزل شما باشد، چرا که سیرکولاسیون خوبی را در خانه به وجود می آورد تا هوای آشپزخانه که از پخت و پز دچار دم و گرفتگی می شود، چرخش داشته باشد.

آشنایی با انواع مدل های پنجره دوجداره مناسب آشپزخانه امروزه یک نیاز بشمار می رود، چرا که دیگر مانند قدیم آشپزخانه محلی برای پخت و پز نیست که در مقابل دید دیگران نباشد و اهمیت زیادی به طراحی آن داده نشود، بلکه هر روز سبک های جدید از طراحی برای آشپزخانه ها بوجود می آید که طراحی ساختمان ها را دگرگون می کند.

پنجره های آشپزخانه نیز از این قاعده مستثنا نیستند و باید در طراحی و ساخت آنها کوشا باشیم تا همگونی زیبایی را با محیط خانه و آشپزخانه به ما بدهد.

پنجره در هر فضای ساخت و ساز به ویژه برای محیط آشپزخانه که افراد خانواده زمان زیادی در آن سپری می کنند نقش مهمی دارند. در کنار داشتن نور و تهویه که نقش مهمی در محیط آشپزخانه ایفا می کند پنجره نیز نقش اساسی دارد.

پنجره دوجداره مناسب آشپزخانه
نکته بسیار مهم در موقعیت یابی پنجره باید به شکلی باشد که تمام دودهای حاصل از پخت و پز و بو ها رو از آشپزخانه خارج کند. درب و پنجره دوجداره ای که طراحی و موقعیت سنجی درستی داشته باش باعث افزایش تهویه در فضای آشپزخانه خواهد شد.

مجموعه مانا پنجره یکی از تولیدکنندگان برتر پنجره دوجداره در ایران است که محصولات خود را با کیفیت و قیمت مناسب در اختیار مصرف کنندگان عزیز قرار می دهد، اگر قصد خرید این نوع از پنجره ها را دارید می توانید با شماره تماس های موجود در سایت تماس حاصل فرمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top