پنجره دوجداره قوسی تاثیر رویایی و بی نظیری بر خانه های با معماری مدرن و سنتی می گذارد. شما می توانید این مدل از پنجره را در کنار دیگر مدل های پنجره دوجداره قرار دهید تا به نمایی زیباتر در ظاهر ساختمان برسید.

می توانید در ساخت درب های بالکنی نیز از این مدل استفاده کنید تا علاوه بر زیبایی، نور بیشتری وارد منزل شود. پنجره های خم می توانند به بلندی پنجره های لولایی و به پهنی پنجره های سایبانی ساخته شوند. این مدل از پنجره upvc با تلفیق درست با دیگر مدل ها می تواند علاوه بر زیبایی، تهویه هوای مطبوعی نیز فراهم کند.

بیشتر بدانید: تولید و نصب پنجره دوجداره در اشکال شکسته و هلال

طراحی دقیق و نصب پنجره دو جداره هلالی به اندازه گیری دقیق و بدون خطا نیاز دارد و با متر لیزری انجام می شود.

خم انواع پروفیل upvc

خم انواع پروفیل upvc پنجره دوجداره قوسی

خم کردن پروفیل upvc از دقت و اهمیت بسزایی برخوردار است که این کار را باید متخصصان آن انجام دهند تا بتواند پروفیل را به خوبی خم کرده و در آخر خم پروفیل ظاهری زیبا به خود بگیرد.
دستگاه خم پروفیل های upvc براساس سیستم هوای گرم عمل می کند که در مقایسه با سیستم های روغن گلیسیرین از سهولت بیشتری برخوردار بوده و این امکان را فراهم می کند تا پروفیل های upvc به طول ۴۲۰۰ میلی متر را بدون آسیب رساندن به نمای پروفیل با زاویه مورد نیاز خم کند.

ساخت پنجره دوجداره قوسی

ساخت پنجره دوجداره قوسی

برای ساخت و اجرای پنجره دوجداره خم ابتدا با روش‌ های هندسی دقیق قوس پنجره مورد نظر محاسبه شده و اندازه خم طبق اندازه‌های محاسبه شده تنظیم می شود.
پس از آن پروفیل های دوجداره upvc برای تغییر شکل در کوره بخار با دمای حدود ۱۵۰ درجه سانتی ‌گراد، مدت ۱۰ تا ۲۰ دقیقه بسته به نوع پروفیل، قرار داده می‌ شود تا برای شکل‌ دهی آماده شود.
بعد از مدت زمان مشخص شده و انعطاف پذیر شدن پروفیل، آن را از دستگاه خارج کرده، روی شابلون قرار می دهند تا بتوانند دقیقا شکل و فرم مورد نظر را به آن بدهند.

طراحی دقیق و نصب پنجره دوجداره هلالی به اندازه گیری دقیق و بدون خطا نیاز دارد و با متر لیزری انجام می شود. نصب پنجره هایی که در چند بخش ضلع هلالی دارند به تجربه و دانش فنی بیشتری نیاز دارد و زیبایی آن ها به ظرافت و زیبایی هلال آنها بستگی دارد.

تعویض پنجره دوجداره قوسی

تعویض پنجره دوجداره قوسی

تعویض پنجره دوجداره قوس دار upvc به دو روش انجام می شود، خم کردن پنجره upvc به وسیله دستگاه های تمام اتوماتیک که روشی پرهزینه بوده و درزگیری و عایق آن کیفیت خوبی ندارد.
روش دوم که قوس و هلال پنجره جداگانه پر می‌شود یا با شیشه دوجداره براساس نمای قبلی عایق می شود و زیر آن پنجره عادى ساخته می شود، این روش قیمت مناسب و درزگیری و عایق مطمئن تری دارد.

قیمت پنجره دوجداره قوسی

قیمت پنجره دوجداره قوسی

برای محاسبه قیمت پنجره دوجداره قوسی باید عرض و ارتفاع پنجره، تعداد بازشوها، تعداد یراق‌آلات مصرفی و دارای کتیبه بودن یا نبودن را در نظر گرفت. قیمت پنجره دوجداره هلالی تا حدود زیادی بستگی به مقدار پروفیل مصرفی آن‌ دارد و اولین قدم نحوه اندازه گیری و ابعاد دقیق پنجره است.

برای اندازه گیری دقیق ابعاد و محاسبه قیمت پنجره دوجداره بهتر است اندازه گیری قاب پنجره در عرض گچ تا گچ و در ارتفاع نیز گچ تا گچ انجام دهید. اندازه ‌گیری باید براساس میلی ‌متر باشد.

نوع پروفیل مصرفی فریم برای دو نوع اجرا، نوسازی و ساختمان در حال ساخت متفاوت است و برای محاسبه قیمت پنجره دو جداره خم معمولا فریم و پروفیل پنجره upvc برای پنجره‌های نوسازی ارزان تر است.

برای محاسبه قیمت پنجره دوجداره هلالی طراحی نیز فاکتور مهمی است و انتخاب طرح قاب‌ها و بازشوها تاثیرگذار است. پنجره‌های upvc با قاب‌ها و بازشوهای ثابت و متحرک قیمت‌های متفاوتی دارند.

حریم بازشوی هر قاب در طراحی اهمیت دارد و باید به گونه ای باشد که عرض و ارتفاع مناسب داشته و حریم پنجره با برخی عناصر مانند پرده، شیرآلات سینک آشپزخانه سایر موانع احتمالی، تداخلی نداشته باشد.

بیشتر بدانید: بهترین طرح های پنجره upvc

برای محاسبه قیمت پنجره دوجداره قوسی باید عرض و ارتفاع پنجره، تعداد بازشوها، تعداد یراق‌آلات مصرفی و دارای کتیبه بودن یا نبودن را در نظر گرفت.

پنجره ها همواره از مهمترین بخش های نما و ظاهر ساختمان هستند و در سال های اخیر معماران در ساخت بسیاری از برج ها و مجتمع ها از پنجره های قوس دار دایره ای، نیم دایره، کمانی و … برای زیبایی بیشتر نمای ساختمان بهره می برند.

پنجره های قوس دار هلالی شکل، آمیزه ای از معماری سنتی و مدرن را به نمایش می گذارند، زیرا از قدیم نیز در طراحی های سنتی خانه های ایرانی جایگاه ویژه ای داشته و بسیار مورد پسند بوده و امروزه هم شکل قوس دار پنجره موجب می شود که بتوان اشکال مختلفی را در شکل پنجره ها بوجود آورد که زیبایی خیره کننده ای به نمای ساختمان می دهد.

پنجره های قوس دار بلند (پنجره های لولایی) و بسیار عریض (پنجره های سایبانی) نیز وجود دارد که سبب ورود نور بیشتر و تهویه مناسب تر در ساختمان می شود. علاوه بر پنجره ها می توان درب های بالکن و یا درب های ورودی مجتمع را نیز به شکل قوس دار طراحی کرد. بنابراین پنجره های قوس دار در ابعاد و اشکال مختلف قابل سفارش و نصب است.

مجموعه مانا پنجره یکی از تولیدکنندگان برتر پنجره دوجداره در ایران است که محصولات خود را با کیفیت و قیمت مناسب در اختیار مصرف کنندگان عزیز قرار می دهد، اگر قصد خرید این نوع از پنجره ها را دارید می توانید با شماره تماس های موجود در سایت تماس حاصل فرمایید.

4.4/5 - (5 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top