تولید و نصب پنجره دوجداره هلالی و در اشکال هندسی نامنظم در مجموعه مانا پنجره انجام می گیرد. جهت تولید و نصب اینگونه پنجره ها باید تجربه خاصی داشت تا پنجره به نحو احست تولید و نصب گردد.

مدل های مختلف از پنجره دوجداره در اشکال شکسته و هلال در سبک های مختلف معماری بکار می روند . بعنوان مثال در معماری سنتی ایرانی اسلامی از پنجره های هلالی شکل در قوس های نیم دایره و کلیل شکل به وفور دیده می شود.

تولید و نصب پنجره دوجداره در اشکال شکسته و هلال
تولید و نصب پنجره دوجداره هلالی با پروفیل یو پی وی سی

 

پروفیل های عایق upvc  با مزایایی که دارند امروزه جایگاه ویژه ای بین سازندگان ساختمان ها دارا هستند و بسیار در پنجره دوجداره مورد استفاده قرار می گیرند. یکی از مزایای دیگر پروفیل های upvc تولید و ساخت پنجره دوجداره  و پنجره upvc در اشکال مختلف و با خم های مختلف از جمله خم ویترینی، خم مسجدی، خم سینوسی، خم ابرویی، خم بیضی، خم خورشیدی و یا ترکیبی از خم های فوق می باشد.

بیشتر بخوانید: پنجره دو جداره ضد سرقت

تولید و نصب پنجره دوجداره هلالی

تولید پنجره های دوجداره با اشکال خاص از قبیل هلالی، ذوزنقه، مثلثی، دایره و … علاوه بر احتیاج به امکانات و ماشین آلات مخصوص نیاز به داشتن دانش کافی و مهارت بالا در این زمینه دارد.
تولید پنجره های هلبالی احتیاج به تجربه و مهارت زیادی دارد زیرا زیبایی این پنجره ها بستگی به زیبایی هلال آنها دارد.

تولید و نصب پنجره دوجداره هلالی
تولید و نصب پنجره دوجداره هلالی به صورت خم ویترینی مطابق با تصویر بالا

یکی از مواردی که در تولید و ساخت پنجره های دوجداره در اشکال شکسته و هندسی از اهمیت بالایی برخوردار است نحوه الگوبرداری و زاویه مناسب و در نهایت نصب دقیق و آب بندی استاندارد پنجره های فوق می باشد. نکته مهم و حائز اهمیت در تولید و نصب پنجره دوجداره در اشکال شکسته و هلال این است که فریم آهنی که در زیر پنجره نصب می گردد کاملا دقیق و هندسی ساخته شود.

 تغییر شکل و هلالی پروفیل های دوجداره یو پی وی سی

پروفیل های دوجداره یو پی وی سی برای آماده شدن جهت تغییر شکل و هلالی شدن در دستگاه های مخصوص قرار داده می شوند و بسته به نوع پروفیل با هوای گرم مشخص و در مدت زمان معینی حرارت داده می شود. بعد از زمان مشخص شده پروفیل از دشتگاه خارج شده و روی شابلون قرار داده می شود تا دقیقاً شکل و فرم مورد نظر بدست آید.

 

تولید و نصب پنجره دوجداره در اشکال شکسته و هلال
تولید و نصب پنجره دوجداره هلالی

بیشتر بخوانید :کرکره آلومینیومی بین شیشه پنجره دوجداره

جهت تولید و نصب پنجره دوجداره هلالی باید مراحل ذیل مورد توجه قرار گیرند تا پنجره ای زیبا داشته باشیم:
• الگوبرداری دقیق
• تولید آرک و زاویه مناسب
• نصب دقیق
• آب بندی استاندارد

جهت خم های هلالی نباید قطر خم کمتر از ۹۰ سانت باشد چون در این حالت خم پروفیل خوب در نمی آید. و یا در خم های خیلی بزرگ ویترینی باید محدودیت های موجود در تولید شیشه های خم ویترینی را در نظر گرفت.

تولید و نصب پنجره دوجداره در اشکال شکسته و هلال
تولید و نصب پنجره دوجداره هلالی

نکته بسیار مهم دیگری در ساخت پنجره ها هلالی محدودیتی است که در خم وجود دارد. بعنوان مثال جهت خم های هلالی نباید قطر خم کمتر از ۹۰ سانتی متر باشد چون در این حالت خم پروفیل خوب در نمی آید. و یا در خم های خیلی بزرگ ویترینی باید محدودیت های موجود در تولید شیشه های خم ویترینی را در نظر گرفت. بهتر است قبل از طراحی پنجره های خم خیلی بزرگ و یا خیلی کوچک با یک پنجره ساز خوب مشورت گردد. 

شرکت مانا پنجره با در اختیار داشتن تیم فنی و کارشناسان اندازه گیری و تولیذ حرفه ای این افتخار را دارد که انواع پنجره های دوجداره را در اشکال هندسی، هلالی و انواع فرم های زاویه دار تولید نماید.

Rate this post

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top