در این نوشته می خواهیم به مقایسه پنجره دوجداره و پنجره سه جداره از نظر عایق بودن بپردازیم. با توجه به گسترش صنعت درب و پنجره های دوجداره امروزه استفاده از انواع این مدل از پنجره ها به وفور دیده می شود. اما اینکه چه موقع از مدل سه جداره استفاده کنیم و چه موقع از مدل دوجداره ؟ تا انتها در این نوشته همراه ما باشید.

بعد از تولید پنجره دوجداره upvc، پنجره سه جداره یو پی وی سی نیز طراحی گردید. ماهیت پنجره های سه جداره همانطور که از نامشان پیداست از سه جدار شیشه تشکیل شده است که درصد صداگیری آن نسبت به دوجداره  بیشتر می باشد.

بمقایسه پنجره دوجداره و پنجره سه جداره

بیشتر بدانید: پنجره سه جداره upvc وینتک 

البته پنجره های سه جداره بیشتر کاربرد صنعتی دارد و در مواردی که آلایندگی صوتی بالایی داشته باشیم استفاده می گردند. در این نوشته می خواهیم مقایسه پنجره دوجداره و پنجره سه جداره را برای شما شرح دهیم.

مقایسه پنجره دوجداره و پنجره سه جداره مدل upvc
مقایسه پنجره upvc دوجداره و سه جداره

در مواردی نیاز به استفاده از پروفیل upvc با ضخامت بالاتری داریم نیز پروفیل سه جداره استفاده می گردد. پنجره upvc سه جداره دارای پروفیل ضخیم تر و با تعداد کانال های داخلی بیشتری می باشد و این امر به ما امکان استفاده از شیشه سه جداره و یا شیشه های دوجداره با ضخامت بالاتری را می دهد.

کی از تکات بسیار مهم که باید مد نظر قرار داد ترکیب و نوع شیشه سه جداره می باشد. در این نوع پنجره می توان از ترکیب های مختلف سه شیشه استفاده کرد که هر کدام میزان صوت را تا درصد مشخصی کاهش می دهند.

 

حال ممکن است این سؤال برای شما پیش آید که آیا پنجره های سه جداره upvc دو برابر پنجره دوجداره یو پی وی سی مانع آلودگی صوتی می شوند؟

در جواب می توان گفت که کارایی این پنجره ها، در برخی مواقع چند برابر پنجره دوجداره upvc می باشد. جهت استفاده از پنجره سه جداره یو پی وی سی حتماً بایستی محل نصب کارشناسی دقیق شود تا بتوان بالاترین کارایی را داشته باشند. یکی از تکات بسیار مهم که باید مد نظر قرار داد ترکیب و نوع شیشه سه جداره می باشد.

در این نوع پنجره می توان از ترکیب های مختلف سه شیشه استفاده کرد که هر کدام میزان صوت را تا درصد مشخصی کاهش می دهند. بعنوان مثال جهت پنجره سه جداره ای که در کنار اتوبان قرار گرفته است از یک ترکیب سه جدار شیشه استفاده می شود و جهت پنجره ای که در کنار خیابان قرار گرفته است از یک ترکیب دیگر.

مقایسه پنجره های  upvc دوجداره و سه جداره
مقایسه پنجره upvc دوجداره و سه جداره

مقایسه پنجره دوجداره و پنجره سه جداره

۱- تفاوت در نوع پروفیل

۲- تفاوت در نوع زهوار

۳- تفاوت در نوع شیشه عایق

مقایسه پنجره های  دوجداره و پنجره سه جداره
مقایسه پنجره دوجداره و پنجره سه جداره

 

جهت تولید پنجره upvc سه جداره برخی از کارخانجات تولیدکننده پروفیل upvc اقدام به تولید کرده اند، که هر کارخانه از نظر فنی دارای کیفیت های متفاوتی می باشد. ولی می توان توصیه کرد جهت بکارگیری پنجره upvc سه جداره، بهتر است از پروفیل های پنج کاناله و داری سطح مقطع بیشتر استفاده گردد.

به طور کلی انتخاب نوع پنجره یو پی وی سی دوجداره و یا پنجره upvc سه جداره بخش مهمی از کار می باشد ولی باید توجه داشت پنجره upvc زمانی کارایی دارد که کلیه پنجره های منزل به صورت دوجداره یا سه جداره نصب گردد.

 

مقایسه پنجره دوجداره و پنجره سه جداره
مقایسه پنجره دوجداره و پنجره سه جداره

بهترین کاربرد پنجره سه جداره جهت کنترل سر و صدا می باشد و استفاده از آن برای گرما و سرما زیاد سفارش نمی شود، زیرا سرما که اصلی ترین دلیل جهت استفاده پنجره upvc است چه در استفاده از پنجره دوجداره و چه در استفاده از پنجره سه جداره به هیچ عنوان به داخل خانه نفوذ نمی کند و در کل ایران تا اندازه ای سرد نمی شود که با استفاده از پنجره upvc سه جداره بخواهیم جلوی سرما را بگیریم. البته اگر فرض بر این باشد که از پنجره upvc استاندارد استفاده شده باشد.

Rate this post

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top