مزایای بیشمار پنجره upvc باعث شده است تا امروزه بسیاری از افراد تمایل به جایگزین کردن این نسل جدید از پنجره‌های اقتصادی به‌جای پنجره‌های رایج قدیمی را داشته باشند. افزایش تقاضا برای این محصول و رونق بازار آن باعث شده است تا شاهد حضور تولیدکنندگان بسیاری در این حوزه باشیم.

اینکه کدام پنجره دوجداره UPVC بهتر است و کدام برند را انتخاب کنید مطمئناً سؤال بسیاری از افراد است. به همین دلیل تصمیم گرفته‌ایم تا در این مطلب مهم‌ترین برگ خریدهایی که در هنگام خرید پنجره UPVC باید به آن دقت کنید را شرح دهیم.

 

نوع یراق آلات پنجره دوجداره

 

پنجره upvc

یک نکته بسیار مهم در پنجره ها کیفیت یراق آلات به کار رفته است که بایستی متناسب با ابعاد پنجره و وزن آن انتخاب شود. در کنار آن نوع کاربری پنجره و وزن باز شو نیز در انتخاب یراق آلات موثر است.

برای مثال اگر بالاترین حد عایق بودن در برابر آلودگی صوتی و انتقال حرارت مدنظر شما است از یراق دو حالته استفاده کنید. زیرا باعث می شود تا پنجره از  جهت های مختلف قفل شده و لاستیک های مربوط به آب بندی کاملاً به هم فشرده شوند.

بیشتر بخوانید:مقایسه پنجره upvc با پنجره آلومینیومی

کدام نوع شیشه دوجداره  پنجره upvc بهتر است؟

شیشه ۸۰ درصد از مساحت پنجره دو جداره را تشکیل می دهد. بنابراین نقش مهمی در کنترل آلودگی صوتی و ذخیره سازی انرژی درون ساختمان را بر عهده دارد. استاندارد پنجره های دوجداره استفاده از شیشه های با ضخامت حداقل ۴ و ۶ میلی متر ساده است. همچنین می بایستی میان دو لایه پنجره گاز استاندارد آرگون تزریق شود.

 

لاستیک های آب بندی پنجره upvc

پنجره upvc

لاستیک آب بندی دقیقا همان نقشی را برای پنجره دوجداره ایفا می کند که لاستیک‌های درب یخچال انجام می دهند. یعنی عایق بندی کامل و مقاومت در برابر انتقال حرارت. البته در مورد پنجره مسئله کنترل آلودگی صوتی نیز اضافه می شود.

کاربرد لاستیک باعث می شود تا در هنگام بستن پنجره فشار یراق به نوارهای لاستیکی منتقل شده و کلیه مسیرهای ورود و خروج هوا و صوت مسدود شود. چنین لاستیکی بایستی نسبت به گرما و سرما مقاوم بوده و طول عمر بالایی داشته باشد.

 

شکل هندسی و ضخامت گالوانیزه داخلی کدام پنجره upvc بهتر است؟

پنجره upvc

مسئله مهمی که در مورد پنجره بایستی به آن دقت شود تحمل فشار و مقاومت در برابر نیروهای خارجی چون برخورد نیروی باد، باران، تگرگ و غیره است. پنجره یو پی وی سی خود به تنهایی مقاومت و به اصطلاح ممانی در برابر فشارهای وارد شده ندارد.

در واقع این گالوانیزه داخلی است که به پنجره یو پی وی سی استحکام می بخشد. در مورد این جز از پنجره، ضخامت و شکل هندسی آن نقش مهمی را ایفا می کند. استاندارد گالوانیزه داخلی، شکل هندسی U شکل و با حداقل ضخامت یک و نیم میلیمتر است.

بیشتر بخوانید:وزن یک متر مربع پنجره دو جداره upvc

تولید و نصب استاندارد پنجره upvc

اگر پنجره انتخابی تمامی ویژگی‌های نامبرده را داشته باشد اما تکنولوژی ساخت آن ضعیف بوده و طراحی خوبی نداشته باشد، هرگز نمی تواند عایق خوبی در برابر انتقال حرارت و صوت باشد. مهمتر از آن اینکه طول عمر بالایی نداشته و هدف اصلی استفاده از پنجره upvc که آسیب رسانی کمتر به محیط زیست و صرفه جویی در مصرف انرژی است را در بر نخواهد داشت.

در این زمینه معمولاً یکسری استانداردها و الزاماتی وجود دارد که کلیه تولید کنندگان پنجره های دوجداره upvc ملزم به رعایت کردن آنها هستند. بنابراین در هنگام خرید حتما به اطلاعات اعلام شده از سوی شرکت تولید کننده دقت کنید.

 

گروه تولیدی پنجره UPVC مانا پنجره

پنجره upvc

مجموعه مانا پنجره یکی از تولیدکنندگان برتر پنجره دوجداره در ایران است که محصولات خود را با کیفیت و قیمت مناسب در اختیار مصرف کنندگان عزیز قرار می دهد، اگر قصد خرید این نوع از پنجره ها را دارید می توانید با شماره تماس های موجود در سایت تماس حاصل فرمایید.

 

 

Rate this post

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top