پنجره آلومینیومی پایین بازشو، همانطور که از نامش پیداست، پنجره ای با قابلیت باز و بست از پایین رو به بیرون است که میزان باز و بسته شدنش به دلخواه قابل تنظیم است.

نحوه عملکرد پنجره آلومینیومی پایین بازشو به نوع بالا بازشو شباهت دارد و تفاوت این دو فقط در جهت باز شدنشان است.

پنجره آلومینیومی پایین بازشو چیست؟

آناتومی پنجره آلومینیومی پایین بازشو

بر خلاف پنجره های بالا باز شو، لولا ها در پنجره آلومینیومی پایین بازشو بالای پنجره تعبیه شده است. این یراق آلات به نحوی طراحی شده است که به امکان قرار دادن پنجره در موقعیت نیمه باز را فراهم می کند. زاویه این پنجره معمولا ۳۰ درجه است و جهت باز و بست این پنجره ها به صورت افقی طراحی شده است.

نکات نصب و نگهداری

برای نصب پنجره آلومینیومی پایین بازشو حتما باید از یراق آلات مخصوص استفاده کرد، در نتیجه برای این کاربه افراد متخصص در امر نصب درب و پنجره آلومنیومی نیاز داریم.

اگر فرایند نصب پنجره پایین باز شو به روش صحیحی انجام نشود، به مرور زمان مشکلاتی برای باز و بسته کردن پنجره به وجود می آید و هزینه های نگهداری افزون می شود.

این نکته را هم در نظر بگیرید که بعد از نصب پنجره آلومینیومی پایین بازشو، باید در فواصل زمانی معین یراق آلات آن را روغن کاری کنید تا همواره به راحتی باز و بسته شود.

پنجره آلومینیومی پایین بازشو و مزایا

پنجره پایین بازشو، مناسب برای ویلا

در بسیاری از فیلم ها و عکس های اروپایی دیده می شود که خانه های شیروانی، پنجره های خاصی دارند، این همان پنجره پایین باز شو است. در حقیقت این نوع پنجره برای خانه های ویلایی و همچنین کسانی که فضای داخلی جلوی پنجره برای شان اهمیت دارد، گزینه مناسبی هستند.

در کشورهای غربی بسیاری برای خانه های ویلایی و اتاق های زیرشیروانی شان نصب این پنجره ها را ترجیح می دهند. علت این موضوع یکسان بودن هارمونی این پنجره با سقف های شیروانی، نورگیری بسیار عالی و همچنین زیبایی بیشتر در نمای ساختمان است.

پنجره آلومینیومی پایین بازشو برای آپارتمان

پنجره آلومینیومی  پایین بازشو می تواند همچون عایقی مناسب در برابر حرارت و صدا عمل کند و جلوی از دست رفتن انرژی را بگیرد. از این رو نصب پنجره پایین بازشو در ساختمان و آپارتمان ها مطلوب است.

همچنین در طبقات پایین که رو به روی حیاط هستند، این پنجره عملکرد عالی ای خواهد داشت، زیرا به تهویه هوا کمک می کند.

پنجره آلومینیومی پایین بازشو و خانه های ویلایی

مزایای پنجره آلومینیومی پایین بازشو

این روزها رواج به کارگیری پنجره های آلومینیومی  پایین بازشو در مناطق و ساختمان های مختلف گواهی بر آن است که این پنجره مزایای بسیاری دارد. از جمله مزیت هایی که می توان برای پنجره پایین باز شو بر شمرد به شرح زیر است:

  • گشودگی رو به بیرون و عدم اشغال فضای داخلی
  • ایجاد حالت چتر در برابر ورود آب به ساختمان در هنگام بارش باران
  • قابلیت تنظیم در زاویه دلخواه و مدیریت ورود هوا
  • هزینه ی نگهداری اندک
  • محدود سازی دید به درون ساختمان به دلیل فیزیک پنجره
  • ایجاد نور کافی بدون نیاز به گشودگی کامل
  • زیبایی دو چندان برای نمای ساختمان

معایب پنجره آلومنیومی پایین بازشو

به عنوان نکته پایانی، حالا که از مزایای پنجره دوجداره پایین بازشو گفتیم بد نیست نگاهی هم به معایب آن بیندازیم. معایبی که سبب ایجاد محدودیت برای بهره برداران این پنجره می شود.

نخستین نقص مربوط به ابعاد این پنجره ها است که معمولا ابعاد کمتر از ۵۰ سانتی متر بوده و ارتفاع آن  محدود است. پس اگر پنجره بزرگ برای محیط می خواهید این مدل چندان برایتان مناسب نیست.

دیگر عیب پنجره آلومینیومی پایین بازشو مرتبط با یراق آلات آن است؛ با توجه به این کامل نبودن یراق این پنجره، امکان آب بندی مطلوب برای آن وجود ندارد. این امر ممکن است در خاصیت عایق بودن پنجره نقص ایجاد کند.

ماناپنجره  تولیدکننده  انواع پنجره آلومینیومی ترمال بریک و نانترمال با مدل های بازشو متفاوت بر اساس نیاز شما است.

محصولات ماناپنجره با توجه به قدمت و سابقه در خط تولید   پیشرفته از تنوع خوبی برخوردار می باشد. پنجره دوجداره آلومینیومی در انواع مختلف لولایی ، کشویی ، و لیفت اسلاید قابلیت تولید دارد.

اگر قصد خرید این نوع از پنجره ها را دارید می توانید برای استعلام قیمت و دریافت پیش فاکتور با شماره تماس های موجود در سایت تماس حاصل فرمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top