مهمتر از خرید هر وسیله ای نگهداری از آن وسیله می باشد. در این نوشته می خواهیم شما را با راه های نگهداری و نظافت آسان پنجره دوجداره  upvc آشنا کنیم. امروزه پنجره های دوجداره upvc بدلیل زیبایی و جذابیت خاصشان جایگاه ویژه ای در میان مردم پیدا کرده اند.

 

نظافت آسان پنجره

 

در صورتی می توان از پنجره های دوجداره به صورت مفید و مؤثر استفاده گرد که راه های نگهداری از پنجره های فوق را بلد باشیم. نحوه نگهداری و نظافت پنجره دوجداره upvc نقش بسیار زیاد و مهمی در افزایش طول عمر محصولات فوق دارد.

یکی از دغدغه های خانم ها در نزدیک شدن ایام نوروز تمیز کردن پنجره ها می باشد. گرد و غبار و چربی حاصل از دوده وسایل نقلیه در کلان شهرها موجب کثیف شدن نما و پنجره ها می گردد. یکی از موادی که در تولید پروفیل پنجره های دوجداره یو پی وی سی استفاده می گردد پودری به نام تیتانیوم است که این ماده باعث سیقلی شدن سطح پروفیل می شود و کار را برای نظافت پنجره های فوق آسان می کند.

 

نظافت آسان پنجره دوجداره upvcروش های نظافت آسان  پنجره دوجداره

جهت نظافت آسان پنجره دوجداره upvc هرگز از بنزین و یا مواد اسیدی استفاده نکنید. بهترین ماده جهت پاک کردن پنجره های دوجداره محلول صابون و آب می باشد. شما می توانید با محلولی که از ترکیب آب گرم و صابون درست کرده اید با کمک یک تکه اسفنج نرم پنجره های خود را تمیز نمایید.

در صورتیکه لک روی پروفیل های شما با محلول آب و صابون از بین نرفت شما می توانید از تمییز کننده های مخصوص پنجره upvc استفاده نمایید که علاوه بر پاک کنندگی بسیار قوی، هیچ گونه آسیبی به پروفیل upvc شما وارد نخواهند کرد.

بیشتر بدانید: تمییز کننده مخصوص پنجره upvc

به یاد داشته باشید هر گز از اسکاچ های زبر جهت شست و شوی پنجره های دوجداره upvc استفاده نکنید زیرا این امر باعث ایجاد خراش بر روی روکش پروفیل ها می گردد.

پس از شست و شو با آب و صابون، پنجره را با پارچه ای نمدار و بدون پرز خشک کنید. جهت تمیز کردن قسمت هایی از شیشه دوجداره که دسترسی به آن سخت می باشد می توانید از پاک کننده های مغناطیسی و یا از رباط های مخوص تمیز کردن پنجره استفاده نمایید.

نظافت آسان پنجره در منزل
استفاده از لوازم جدید جهت نظافت آسان پنجره دوجداره

 

یکی از موادی که در تولید پروفیل پنجره های دوجداره یو پی وی سی استفاده می گردد پودری به نام تیتانیوم است که این ماده باعث سیقلی شدن سطح پروفیل می شود و کار را برای نظافت پنجره های فوق آسان می کند. بهتر است هر باری که اقدام به نظافت پنجره خود می نمایید ، لاستیک های داخلی و لولا و یراق آلات نیز جهت بهبود کارکرد، روغن کاری شوند.

بعد از تمیز کردن و خشک شدن پروفیل پنجره های دوجداره نوبت شیشه ها می باشد. جهت براق و تمیز کردن شیشه های دوجداره کافی است کمی سرکه را با آب مخلوط کرده و استفاده نمایید.

نکته مهمی که در نظافت پنجره های دوجداره upvc باید به آن توجه کرد استفاده از پارچه سفید و تمیز می باشد. استفاده از پارچه های رنگی ممکن است باعث شود پروفیل رنگ بگیرد که این لکه ها از سخت ترین لکه هایی هستند که به راحتی نمی توان آن ها را بر طرف کرد.

 

در کل بهتر است جهت تمیز کردن پنجره upvc از تمیز کنده های استاندارد و مخصوص پروفیل upvc استفاده شود و هرگز از تمیز کننده های قوی مثل وایتکس و مواد مخصوص شستشوی سرویس های بهداشتی هرگز استفاده نکنید.

 

فواید نظافت پنجره دوجداره

  • افزایش طول عمر پنجره دوجداره
  • عملکرد بهتر و روان تر بازشو ها
  • زیبایی
  • بالا رفتن طول عمر یراق آلات و جلوگیری از خراب شدن قطعات

با نظافت دوره ای انواع پنجره های دوجداره ، می توانید طول عمر محصول را بالا برده و از استفاده مفید این محصول در طی زمان لذت ببرید.

5/5 - (1 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top