پنجره دوجداره فولکس واگنی یکی از بهترین و مناسبترین انواع پنجره است که البته به دلیل نوع یراق استفاده شده کمی قیمت بالاتری نسبت به مدلهای دیگر دارد. با مکانیزم پنجره دوجداره فولکس واگنی در این مطلب آشنا خواهیم شد.

یکی از مشکلات استفاده از درب و پنجره دوجداره لولایی، فضایی موردنیاز برای باز و بسته شدن است که این مشکل در پنجره های ریلی رفع شده اما پنجره های ریلی به خوبی عایق بندی نمیشوند.

درب فولکس واگنی برای بکارگیری در مکان هایی که عدم گردش باز شو دارد و کاربر مایل است پنجره به صورت کشویی باز و بسته شود.

تفاوت این سیستم با مدل کشویی معمولی در قسمت ریل ها است که در پنجره های کشویی وجود ریل در فریم درب سبب اتلاف انرژی و عدم آب بندی مناسب شده است در صورتی که در فولکس واگنی ریل مورد نظر داخل فریم تعبیه نمی شود بلکه روی فریم قرار گرفته و با بکارگیری از پروفیل های لولایی که دارایی لاستیک هوابندی می باشند می توان در آنِ واحد هم درب کشویی داشت هم عایق بندی مناسب.

درب و پنجره های دوجداره فولکس واگنی جایگزین مناسبی برای درب و پنجره های کشویی  و ریلی هستند . اما قیمت پنجره دوجداره فولکسی  نسبت به کشویی خیلی بالاتر می باشد.
این مدل از پنجره ها از لحاظ عایق بودن در برابر صدا و گرد و غبار و نیز اتلاف انرژی عملکرد بسیار خوبی دارند.
همچنین پروفیل upvc مورد استفاده در این پنجره ها از نوع معمولی میباشد، اما یراق آلات مورد استفاده ی آن نسبت به انواع دیگر درب و پنجره ها گران‌تر است.

مکانیزم پنجره فولکس واگنی
در پنجره های فولکس واگنی سيستم بازشو پنجره به صورت ريلی و مانند ماشين های فولكس واگن است.

تفاوت پنجره دوجداره فولکس واگنی با پنجره دوجداره کشویی

تفاوت در نحوه باز و بسته شدن: هنگامی که پنجره فولکس واگنی در حالت بسته قرار دارد همانند درب و پنجره لولایی است; با این تفاوت که هنگام باز شدن به سمت عقب آمده و بر روی ریل قرار میگیرد و به حالت کشویی حرکت می کند. اما در پنجره دوجداره کشویی، لنگه بازشو تماما بر روی ریلی که روی پروفیل فریم تعبیه شده حرکت می کند.

تفاوت در میزان عایق بندی: مکانیزم بسته شدن پنجره و درب فولکس واگنی موجب چفت شدگی لنگه بازشو به فریم می گردد. در نتیجه عایق بندی بالاتری نسبت به پنجره کشویی دارد.

تفاوت در قیمت پنجره فولکس واگنی و کشویی:

در ابعاد استاندارد قیمت پنجره فولکس واگنی نسبت به قیمت پنجره کشویی بالاتر است (قیمت یراق آلات فولکس واگنی نسبت به یراق کشویی بسیار بالاتر است). اما اگر ابعاد درب و پنجره دوجداره در حالت اور سایز (ابعاد بزرگتر از معمول) باشد، بدلیل گرانتر بودن قیمت پروفیل کشویی مصرفی، قیمت این دو حالت بازشوی پنجره تقریبا یکسان خواهد شد.

یراق فولکس واگنی باید تحمل وزن حداقل ۱۳۰ کیلوگرم را داشته باشد و همچنین تک تک اجزاء تشکیل دهنده یراق فولکس واگنی باید توان حفظ کارایی در حداکثر طول و عرض استاندارد را دارا باشد. یراق‌آلات فولکس واگنی از قطعات متعددی تشکیل شده است که گاهی در مواردی در میان برخی تولیدکنندگان لزوم استفاده از کلیه قطعات موجود در هر ست با هدف کاهش بهای تمام شده مورد غفلت قرار می‌گیرد.

مجموعه طراحی اجزاء یک ست از این نوع یراق، به گونه‌ای است که باید کلیه این قطعات در اجرای یک بازشو مورد استفاده قرار گیرند، طوری که دور تا دور پروفیل بازشو با اسپانیولت تجهیز گردیده و از این طریق درز بندی کامل صورت گیرد. در میان قطعات موجود در مجموعه یراق‌آلات فولکس واگنی، بازویی و چرخ‌ها اجزایی هستند که طراحی آنها مهمترین نقش را در دوام و روانی مکانیزم بازشو بعهده دارند.

مکانیزم پنجره دوجداره فولکس واگنی

دستگیره پنجره Upvc فولکس واگنی در حالت پایین بسته است. با حرکت ۹۰ درجه ای به سمت خط افقی، درب یا پنجره بصورت دو حالته (۳۰ درجه از بالا) باز خواهد شد. در نهایت با حرکت به سمت بالا (۴۵ درجه) قفل امنیتی آزاد می شود و لنگه بازشو از سمت پایین وارد ریل می شود. سپس بصورت کشویی به طرفین حرکت می کند.

عملکرد پنجره فولکس واگنی

در هنگام بستن درب کافیست لنگه را در جهت بسته شدن حرکت دهید. پایین بازشو بصورت خودکار و یا با کمک دست (بستگی به نوع یراق آلات: اتومات، نیمه اتومات و مکانیکی) به سمت داخل فریم حرکت می کند. سپس با چرخاندن دستگیره و یا کمک دست قسمت بالا نیز به سمت داخل حرکت کرده و درب فولکس واگنی بسته می شود.

مکانیزم پنجره دوجداره فولکس واگنی

تامین‌کنندگان یراق‌آلات فولکس واگنی از برند‌های مختلف را در سه دسته متفاوت تقسیم‌بندی می کنند:

۱- ارائه‌دهندگان یراق فولکس واگنی مکانیکی
۲- ارائه‌دهندگان یراق فولکس واگنی مکانیکی و نیمه اتوماتیک
۳-ارائه‌دهندگان یراق با سه مکانیزم مکانیک، نیمه اتوماتیک و فول

با مزایا و مکانیزم پنجره دوجداره فولکس واگنی آشنا شدیم .

در تولیدات ماناپنجره از بهترین قطعات استفاده میشود تا ضمانت واقعی تولید محصول قابل اجرا باشد.

مانا پنجره گروه تولیدی فعال در زمینه پنجره های دوجداره آلومینیومی و upvc با کیفیت ساخت بالا و ابعاد استاندارد است. در صورتیکه سوالات بیشتری دارید یا قصد سفارش این مدل از پنجره های بصرفه را برای منزل و یا ساختمان خود را دارید می توانید با شماره های درج شده در سایت مانا پنجره تماس حاصل فرمایید.

 

5/5 - (1 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top