مولیون پنجره دوجداره یک عضو عمودی می باشد که باریک است و پنجره را به واحد های کوچکتری تقسیم می کند. در صنعت ساختمان سازی و عمران به ستون های افقی یا عمودی که پنجره ها را از یکدیگر جدا می کند و سبب استحکام پنجره دوجداره می شود، مولیون می گویند.

البته مولیون ها در برخی موارد استحکامی ندارند و فقط جنبه تزئینی دارند.

اگر به معماری علاقه دارید، به احتمال زیاد با انواع و اقسام پنجره ها آشنا هستید. پنجره ها با هر شکل و طرح، دارای ستون و قاب در اطراف خود می باشند. ستون های اطراف پنجره ها وظیفه دارند از شیشه داخل قاب و فریم پنجره ها در مقابل عوامل محیطی مانند لرزش، ضربه و باد نگهداری کنند.

مولین پنجره

بر اساس مقررات ملی ساختمان پر شدن فضای پنجره توسط یک شیشه ی بزرگ اصولی نمی باشد. پنجره دوجداره یا معمولی که دارای مولیون باشد استحکام و مقاومت بیشتری دارد. اگر شیشه مولیون دار باشد، فشار وارد شده به جای اینکه به شیشه وارد شود به ساختمان وارد خواهد شد.

کاربرد پروفیل مولیون دوجداره

در گذشته از مولیون ها تنها برای نگهداری و استحکام پنجره ها استفاده می کردند. اما امروزه کاربرد های مختلفی دارد. درواقع در حال حاضر از مولیون ها برای زیباسازی و عایق بندی پنجره ها نیز استفاده می کنند.

دلیل استفاده از مولیون ها

استفاده کردن از مولیون در پنجره ها سبب استحکام و مقاومت شیشه دوجداره در جای خود می شود، همچنین ناحیه بازشو را نیز به خوبی می پوشاند. به همین دلیل هنگام خرید درب و پنجره باید به ظرافت و دقت مولیون به کار رفته در آن نیز دقت نمایید.

انواع پروفیل مولیون

سطح مقطع مولیون به صورت تی(T)  شکل می باشد و می تواند به خوبی سطح پنجره را در قسمت های عمودی و افقی پوشش دهد. برای مثال از پروفیل مولیون در بالای پنجره دوجداره به عنوان کتیبه استفاده می کنند.

مولین پنجره دوجداره

از جمله پروفیل های مولیون موجود در بازار می توان به مولیون ثابت سری ۶۰، مولیون ثابت سری ۷۰، مولیون متحرک و مولیون کتیبه ای کشویی اشاره نمود.

مولیون ثابت سری ۶۰: از این مولیون ها می توان در مجموعه پروفیل هایی که ۶ سانتی متر دارند، استفاده نمود.

پروفیل مولیون ثابت سری ۷۰: این نوع مولیون های ثابت دارای عرضی ۷ سانتی متری هستند. به همین دلیل باید از آن ها در کنار پروفیل های ۷ سانتی متری دیگر استفاده نمود.

مولیون متحرک: این پروفیل متحرک به بازشو پنجره متصل خواهد شد و وقتی که پنجره باز می شود، همراه پنجره حرکت خواهد کرد. از این مدل مولیون ها می توان در پنجره دوجداره، درب و upvc  ساده یا فرانسوی استفاده نمود. این مدل پنجره ها در هر دو لنگه قابلیت باز شدن دارند.

مولیون کتیبه کشویی: مولیون کتیبه کشویی با سایر مولیون ها متفاوت می باشد. از این نوع پروفیل ها برای تقسیم کردن داخل پنجره های کشویی به صورت افقی استفاده می کنند.

تفاوت مولین پنجره دوجداره

تفاوت مولیون و مونتیز چیست؟

از مونتیز ها برای جدا کردن مقاطع مختلف شیشه استفاده می کنند. مونتیز ها سبب بالا رفتن استحکام شیشه در برابر ضربه می شوند. احتمالا برای شما هم این سوال پیش آمده است که تفاوت مونتیز و مولیون در چیست؟ مولیون ها در واقع ستون های اصلی پنجره دوجداره می باشند و بار اصلی شیشه و چارچوب را به تحمل می کنند. اما مونتیز ها بیشتر جنبه دکور و تزئینی دارند. این مونتیز ها به شیشه نمایی شبکه ای می دهند. امروزه بیشتر معماران و سازندگان ساختمان ها در صورت اینکه از مونتیز ها استفاده کنند آن را بین دوجداره شیشه و خارج از قاب اصلی قرار می دهند و در واقع ظاهری تزئینی به پنجره ها می بخشند.

مانا پنجره  تولیدکننده  انواع پنجره دوجداره یو پی وی سی و آلومینیومی نرمال و ترمال بریک است .

پنجره دوجداره در انواع مختلف لولایی ، کشویی ، و لیفت اسلاید قابلیت تولید دارد. اگر قصد خرید این نوع از پنجره ها را دارید می توانید برای استعلام قیمت و دریافت پیش فاکتور با شماره تماس های موجود در سایت تماس حاصل فرمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top