يكي از مزاياي پنجره upvc عايق بودن آن است ،عايق بودن پنجره upvc به عوامل بسیاری بستگی دارد، اما بسياري از اين پنجره ها عايق لازم را ندارند و همیشه این سوال پیش می آید که آیا هر پنجره دوجداره ای عایق است؟

ما در اين مطلب می خواهیم به عوامل تاثیر گذار در عايق بودن پنجره upvc  بپردازیم:

عايق بودن پنجره upvc بستگي به نحوه توليد و حتي نصب و مواد مصرفي ساخته شده در آن دارد.

1- مواد مصرفي : مواد مصرفي شامل پروفيل،لولا و يراق، لاستيك و گسكت ها وگالوانيزه بكار رفته در داخل پروفيل كه در هنگام خريد بايد به نكات زير توجه كرد:

نكته اول : پروفيل يا به اصطلاح بدنه پنجره بايد مرغوبيت و استاندارد هاي لازم را داشته باشد هر چقدر استاندارد ها بيشتر باشد كيفيت پنجره دوجداره هنگام ساخت و استفاده بيشتر خواهد بود(در استاندارد سازي اين محصول وزن پروفيل ، رنگ پروفيل ، ضخامت ديواره ها،ابعاد پروفيل ، ظاهر پروفيل ،شرايط آب و هوايي، آزمون حرارتي و مواد اوليه ي بكار رفته در آن مورد برسي قرار ميگيرد)

 

عايق بودن پنجره upvc

نكته دوم : لولا و يراق آلات است كه وظيفه باز و بسته كردن پنجره و بحث فيتينگ بازشو ها را در پنجره دوجداره upvc به عهده دارد و يكي از اركان مهم پنجره دوجداره upvc مي باشد.

نقش يراق آلات قفل كردن باز شو به بدنه پنجره دوجداره است تا از چند نقطه بتواند لنگه را درون قاب پنجره فشرده كند تا از نفوذ صدا و گرد و خاك جلوگيري بعمل آورد و به اصطلاح عايق كند.

عايق بودن پنجره دوجداره upvc

نكته سوم در عايق بودن پنجره upvcگسكت ها و لاستيك ها هستند كه نوع مرغوب آنها ميتواند به خوبي پنجره دوجداره را عايق كند توجه داشته باشيد كه لاستيك هاي درزبند حتما بايد از نوع EPDM باشد تا حالت كشساني خوبي داشته و در معرض آفتاب پوسيده و پاره نگردد.

عايق بودن پنجره upvc مانا پنجره
نقش لاستیک در عايق بودن پنجره upvc

نكته چهارم در مورد گالوانيزه بكار رفته در پروفيل است كه نوع مرغوب آن با ضخامت حداقل ۱/۲۵ ميليمتر باعث مي گردد پنجره حالت دفرمگي پيدا نكند و از حالت عايق بودن خارج نگردد.

 

شيشه دوجداره مي باشد كه بايد كاملا به شكل كارخانه أي و رعايت استاندارد ساخته شود و مجموعه ي نكات را تكميل نمايد

عايق بودن پنجره استاندارد upvc

نكته پنجم شيشه دوجداره مي باشد كه بايد كاملا به شكل كارخانه أي و رعايت استاندارد ساخته شود و مجموعه ي نكات را تكميل نمايد. فراموش نكنيد كه بيشترين پرت انرژي وعبور صوت مربوط به مرغوبيت شيشه است.

 

عايق بودن پنجره upvc

2- نقش توليد اصولي و براساس استاندارد است كه باعث ميگردد پنجره كاملا عايق ساخته شود و نقاط جوش و به هم اتصال پيدا كرده كاملا به عايق بودن پنجره كمك كند. توليد خوب  باعث ميگردد تا يراق آلات كاملا در جاي خود قرار گيرد و لولاها كاملا با لنگه تنظيم باشند به طوري كه بعد از مدتي استفاده پنجره از رگلاژ خارج نگردد و كاملا در حالت تنظيم بماند. ممکن است یک پنجره بد تولید شده باشد و همین امر باعث می گردد هرگز عایق نباشد، حتی اگر از بهترین متریال استفاده شده باشد.

عايق بودن پنجره  های upvc
نقش تولید در عايق بودن پنجره upvc

 

 

3- چگونگي نصب پنجره در عايق بودن پنجره بسيار پر اهميت است به طوري که اگر استانداردهاي نصب مورد توجه قرار نگيرد به سادگي پنجره از عايق بودن خارج می گردد.

عايق بودن پنجره upvc

اصول نصب و اندازه گيري نقش مهمي دارد . در اندازه گيري بهتر است ابعاد از هر طرف ٤ ميليمتر كوچكتر گرفته شود تا نوك تفنگي دستگاه تزريق فوم پلي ارتان كاملا پشت پنجره را عايق سازي نمايد و طبق استاندارد از بيرون چسب آببندي مرغوب جهت آببندي پوشيده شود.بنابراين با رعايت اين قواعد ميتوان عايق بودن پنجره upvc را تضمين كرد. جهت پنجره خود می توانید از توری پنجره مخصوص استفاده نمایید.

عايق بودن پنجره upvc مانا پنجره
براي مشاوره بيشتر با كارشناسان ما در شركت ماناوين در تماس باشيد.

 

Rate this post

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top