اسپیسر پنجره دوجداره قطعه ای است که باعث جدا شدن دو قاب شیشه ای در یک پنجره دوجداره می شود و سپس گازی را در بین آنها محفوظ می کند. از اسپیسر یا فاصله اندازها در ساخت درب و پنجره upvc بهره می برند که در صنعت ساختمان کاربرد زیادی دارند. معمولا اسپیسرها فضای بین میلگرد و قالب را تامین می کند.

در گذشته جنس فاصله اندازهای شیشه ها از فلز یا فیبر بود که از مقاومت بالایی برخوردار نبودند. اسپیسر فلزی پنجره دوجداره رسانای حرارتی هم می باشد، امروزه متخصصان برای بالا بردن مقاومت اسپیسرها و برای کاهش اتلاف گرما از طریق فاصله اندازها و افزایش عملکرد گرمایی، فاصله اندازها را از موادی مانند فوم ساختمانی و پلاستیک که کمتر رسانا هستند، تولید می کنند.

اسپیسر شیشه بخش مهمی از هر واحد پنجره است زیرا ضمن ارتقا مهر و موم حرارتی و رطوبتی پنجره، باعث تقویت تمامیت ساختاری پنجره می شوند و باعث افزایش اثر بخشی آن می شوند. کیفیت این مهر و موم ها نیز موجب توانایی عایق بندی پنجره می شود.

بیشتر بدانید: اسپانیولت پنجره دوجداره upvc

اسپیسرهای شیشه در واقع وسایلی کوچک اما کاربردی هستند که می توانند از جنس فلز یا پلاستیک باشند، از این قطعات برای جدا نمودن دو یا چند شیشه، در شیشه های چند جداره استفاده می کنند.

اسپیسر پنجره دوجداره چیست؟

اسپیسر پنجره دوجداره چیست؟
اسپیسرهای شیشه در واقع وسایلی کوچک اما کاربردی هستند که می توانند از جنس فلز یا پلاستیک باشند، از این قطعات برای جدا نمودن دو یا چند شیشه، در شیشه های چند جداره استفاده می کنند.

نحوه جدا سازی این گونه می باشد که دو صفحه شیشه به وسیله چسب به هم متصل می شوند و این اسپیسر، صفحات را در جای اصلی خود نگه می دارند، در اکثر مواقع باید فضای خالی بین دو شیشه را با گازهایی مانند آرگون و کریپتون پر کرد.

اسپیسر قطعه ای مهم در هر پنجره است که سبب بالا بردن خاصیت عایق بودن در برابر حرارت و رطوبت می شود و همین امر باعث تقویت تمام ساختار پنجره می شود. استفاده از اسپیسر باعث ارتقاء مهر و موم می شود و هر چه کیفیت آن بالاتر باشد، توانایی عایق بندی بیشتر خواهد شد، با توجه به این موارد زمانی که از اسپیسر با کیفیت و بادوام استفاده شود، شیشه کیفیت و عایق بندی بهتری خواهد داشت.

متریال و موادی که اسپیسر از آن ساخته می شود بسیار مهم است و می تواند تعیین کننده کیفیت و استحکام آن باشد، اما باید دانست که هر کدام از آن ها دارای مزایا و معایبی هستند، اسپیسرها در انواع مدل، رنگ، جنس و … تولید می شوند.

اسپیسرهای فلزی نسبت به نوع پلاستیکی آن دارای دوام بیشتری است همچنین با شیشه ترکیب بندی بهتری خواهد داشت اما باید توجه داشت که این مدل عایق حرارتی ضعیف تری دارد، فلزی که برای این کار مورد استفاده قرار می گیرد در اکثر موارد آلومینیوم است و به دلیل خاصیت آن در عدم توانایی تنظیم دما، مه و رطوبت ایجاد شده در فضای بین شیشه را می تواند جذب کند.

مزایای اسپیسر پنجره دوجداره

مزایای اسپیسر پنجره دوجداره
اسپیسر پنجره دوجداره در داخل شیشه دوجداره

۱) هنگامی که دما بالاتر است، یک اسپیسر شیشه انعطاف پذیر امکان انبساط را فراهم می کند و باعث کاهش انقباض در هوای سرد می شود.

۲) مانع از رطوبت برای جلوگیری از نشت آب یا بخار آب به داخل منزل یا پنجره می شود، که می تواند سبب مه شکن گردد.

۳) برای جلوگیری از بیرون آمدن گاز عایق در قسمت داخلی حفره پنجره، یک مهر و موم محکم فراهم می کند.

۴) به عنوان یک عایق حرارتی خوب عمل می کند.

انواع اسپیسر شیشه

انواع اسپیسر شیشه
اسپیسر پنجره دوجداره

۱) تک مهره: در سیستم های تک مهر و موم با یک مهر و موم جمع آوری می شوند. در این نوع سیستم، درزگیر بوتیل آلی در انتهای اسپیسر مورد استفاده قرار می گیرد. این خود پنجره را در کنار هم نگه می دارد و مانع از ورود رطوبت به میزان مشخصی می شود.

این مهر و موم ها محکم هستند، اما به طور کلی آنقدر از استحکام بالایی برخوردار نیستند که در پنجره های پر از گاز از نشت گاز به طور کامل جلوگیری کنند.

۲) دو مهره: سیستم های دو مهر و موم نسبت به سیستم های تک مهره سطح بالاتری از مهر و موم را فراهم می کنند، زیرا این مواد دارای یک سیلانت اولیه و ثانویه هستند. درزگیر اولیه، مجدداً یک ترکیب آلی بوتیل، برای جلوگیری از نفوذ آب و از بین رفتن گاز، اسپیسر را به شیشه خود مهر می زند. سپس درزگیر سیلیکونی ثانویه باعث افزایش استحکام ساختاری پنجره می شود.

بهترین سیستم اسپیسر شیشه چیست؟

بهترین سیستم اسپیسر شیشه چیست؟
سوپر اسپیسر بهترین سیستم اسپیسر شیشه است. این بهترین راهکار است، زیرا باعث بهبود چشمگیر دمای سطح شیشه، جذب صوتی مناسب، کاهش فشار روی درزگیرها، مقاومت در برابر جریان مناسب گرما می شود و در مقابل تراکم نسبت به سایر سیستم های اسپیسر شیشه از مقاومت بهتری برخوردار است.

بیشتر بدانید: پنجره دوجداره با گاز آرگون یا بدون گاز؟‌ کدام بهتر است

در واقع اسپیسر پنجره دوجداره قطعه ای مهم در هر پنجره است که سبب افزایش خاصیت عایق بودن در برابر حرارت و رطوبت می شود و همین امر باعث تقویت تمام ساختار پنجره می شود.

اسپیسر شیشه به قطعاتی کوچک که می توانند پلاستیکی یا فلزی باشند گفته می شود که برای جدا کردن و پشتیبانی از دو یا سه شیشه در یک پنجره چند جداره کار می کنند. ابتدا دو صفحه شیشه توسط چسب شیشه دو جداره به هم متصل شده و اسپیسر شیشه صفحات را در جای خود نگه می دارد، بنابراین فضای هوایی پر از گازهای نجیب مانند آرگون یا کریپتون را در پنجره های پر از گاز ایجاد می کنند.

در واقع اسپیسر پنجره دوجداره قطعه ای مهم در هر پنجره است که سبب افزایش خاصیت عایق بودن در برابر حرارت و رطوبت می شود و همین امر باعث تقویت تمام ساختار پنجره می شود.

مجموعه مانا پنجره یکی از تولیدکنندگان برتر پنجره دوجداره در ایران است که محصولات خود را با کیفیت و قیمت مناسب در اختیار مصرف کنندگان عزیز قرار می دهد، اگر قصد خرید این نوع از پنجره ها را دارید می توانید با شماره تماس های موجود در سایت تماس حاصل فرمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top