یکی از انواع مدل پنجره upvc پنجره دوجداره لولایی می باشد. در زندگی شهری امروزی به علت وجود آلاینده ها و صداهای مزاحم ، پنجره لولایی بیشترین مصرف را دارد. این مدل از پنجره   نسبت به نوع دیگر پنجره دوجداره یعنی کشویی دارای آب بندی و هوابندی قوی تری است.

همچنین این نوع پنجره  عایق بسیار مناسب تری نسبت به پنجره دوجداره کشویی در مقابل اصوات می باشد. در این نوع از پنجره به علت وجود لاستیک های آب بندی بر روی پروفیل فریم و بازشو و فشار اعمال شده توسط یراق بر روی آنها عملیات فیتینگ و آب بندی و هوا بندی به بهترین نحو انجام می شود.

همچنین در مقایسه مالی و هزینه ای تقریبا پنجره  لولایی نسبت به پنجره دوجداره کشویی ارزانتر خواهد بود. علت این امرآن است که مصرف پروفیل در یک پنجره لولایی کمتر خواهد بود. البته این مسله در قبال یک نقشه و طرح مشترک و ابعاد یکسان میان پنجره مدل  لولایی و کشویی حکم فرماست. مصرف پروفیل بازشو در پنجره لولایی کمتر خواهد بود.

حال در اینجا به برخی از نکات در قبال پنجره  لولایی اشاره می کنیم تا بتوانید در هنکام انتخاب یک پنجره دوجداره  مدل لولایی انتخاب درستی داشته باشید.

 

در پنجره دوجداره لولایی  اقلام زیر مورد استفاده قرار خواهد گرفت

پنجره دوجداره لولایی

پروفیل پنجره دوجداره مدل لولایی

شاکله اصلی پنجره مدل  لولایی توسط پروفیل آن صورت می گیرد.

کیفیت پروفیل های مصرفی در پنجره لولایی در سلامت محصول نهایی بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

این پروفیل می بایست از متریال استاندارد تهیه شده باشد و گواهینامه های مرتبط با این محصول را داشته باشد.

 

پنجره دوجداره لولایی

 

به علت وجود ۴ نوع منطقه آب و هوایی در کشورمان می بایست پروفیل پنجره  تمام استانداردهای مربوط به این صنعت را دریافت کرده باشد.

به وفور می توان مشاهده کرد استفاده از پروفیل های upvc غیر استاندارد که در مدت زمان دچار دفرمگی ، تغییر رنگ و در نهایت عدم رضایت مشتریان شده است.

 

پروفیل گالوانیزه 

درون پروفیل  پنجره upvc مدل لولایی پروفیل فلزی گالوانیزه قرار می گیرد. این پروفیل باعث بالا بردن استحکام پنجره دوجداره  و بالا بردن مقاومت آن در قبال فشار های وارده خواهد شد.

 

پنجره دوجداره لولایی

 

هندسه و ضخامت پروفیل گالوانیره مصرفی در کیفیت پنجره دوجداره لولایی بسیار تاثیر گذار است.

با توجه به وجود برندهای مختلف در تولید پروفیل یو پی وی سی در پنجره دوجداره می بایست دقت داشت که ضخامت و هندسه پروفیل گالوانیزه همانند استانداردهای شرکت مربوطه رعایت گردد.

 

 

لاستیک آب بندی و هوابندی در پنجره مدل لولایی

در مطالب گفته شد گه به علت وجود لاستیک های آب بندی و هوابندی و درگیری آنها با سطوح پروفیل پنجره دوجداره مدل لولایی عملیات فیتینگ و آب بندی حاصل  می شود.حال می بایست دقت داشت این لاستیک ها می تواند در عرض سرما و گرما و اشعه ها خورشید باشند.در نتیجه کیفیت این نوع لاستیک ها در پنجره دوجداره لولایی بسیار حائز اهمیت است.

 

پنجره دوجداره لولایی

یراق پنجره لولایی

باز و بسته شدن پنجره ، تحمل وزن لنگه بازشو ، درگیری مفید بین لنگه بازشو لاستیک های آب بندی همه و همه توسط یراق پنجره لولایی صورت می پذیرد.

خود این مطلب گویای این است که یراق می بایست فشار های وارده قابل توجهی را تحمل کند پس انتخاب و استفاده از یراق استاندارد در پنجره لولایی بسیار قابل توجه است.

 

پنجره دوجداره لولایی

 

یکی از علل خارج شدن  پنجره دوجداره لولایی از رگلاژ می تواند استفاده از یراق الات نامناسب باشد.متاسفانه بسیار دیده می شود در پنجره  لولایی از یراق الات با کیفیت نا مناسب استفاده می شود. بهترین یراق آلات در پنجره دوجداره مدل لولایی که می تواند ساپورت وزنی را به خوبی انجام دهد یراق آلات با لولای قابل تنظیم آن می باشد.

 

شیشه دوجداره در پنجره upvc

حدودا هفتاد درصد سطح یک پنجره دوجداره لولایی را شیشه دوجداره آن تشکیل می دهد. خود این مسئله گویای اهمیت استفاده از یک شیشه استاندارد در پنجره دوجداره لولایی خواهد بود.

پنجره دوجداره لولایی

در کشور ما به علت عدم آگاهی کامل مشتریان شیشه های دوجداره دستی و یا نیمه صنعتی به عنوان شیشه دوجداره تمام صنعتی به مشتریان عرضه می شود. قطعا شیشه دستی و نیمه صنعتی نمی تواند همانند شیشه دوجداره تمام صنعتی که کلیه استانداردهای مواد مصرفی و تولیدی را رعایت کرده است تمامی انتظارات ما را در یک پنجره دوجدار  برآورده سازد .

جهت سفارش محصول با واحد فروش مانا پنجره تماس حاصل فرمایید. 

 

 

 

 

 

 

 

 

Rate this post

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top