پنجره دوجداره سقفی یکی دیگر از انواع پنجره دوجداره است که به جای دیوار بر روی سقف طراحی و نصب می شود. این نوع از پنجره ها برای بهره بردن از نور طبیعی در روز بسیار مناسب هستند در حالی که شما می توانید به هنگام شب نیز از زیبایی ستارگان لذت ببرید.

قطعا پنجره های سقفی بیشتر از انواع دیگر پنجره ها در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار دارند و در صورت استفاده از درب و پنجره upvc بهتر است پنجره هایی که از پروفیل با کیفیت برخوردار هستند را بکار برد.

 

پنجره های دوجداره سقفی

پنجره های سقفی در دو نوع دستی و کنترلی تولید می شوند و برای این نوع از پنجره ها امکان نصب پرده نیز وجود دارد. پنجره های سقفی برای استفاده در سوله ها، کارخانه جات، کارگاه ها، ساختمان ها و خانه های ویلایی بسیار مناسب می باشند.

بیشتر بدانید: بهترین طرح های پنجره upvc

قطعا پنجره های سقفی بیشتر از انواع دیگر پنجره ها در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار دارند و در صورت استفاده از درب و پنجره upvc بهتر است پنجره هایی که از پروفیل با کیفیت برخوردار هستند را بکار برد.

انواع پنجره دوجداره سقفی

انواع پنجره دوجداره سقفی
۱) پنجره دوجداره سقف شیروانی
سقف های شیب دار مزایای بسیاری دارند که سبب شده در بیشتر بناهای ویلایی در ساختمان های شمال کشور این نوع از پنجره ها بکار برده شود. در گذشته برای پوشاندن قسمت زیرین سقف شیروانی از سقف کاذب استفاده می شد که بدون کاربرد بود. اما در معماری مدرن تمایل به استفاده از اتاق زیر شیروانی افزایش پیدا کرده است.

۲) پنجره بالکنی سقف شیروانی
نحوه باز شدن این نوع پنجره همانند پنجره دوجداره فرانسوی است. به این صورت که ابتدا لنگه بالا به صورت سایه بانی و به سمت بیرون باز می شود و سپس لنگه پایین تا زاویه ۹۰ درجه باز خواهد شد و با استفاده از نرده های تاشو، نقش جان پناه را می گیرد.

مزایای پنجره دوجداره سقفی

مزایای پنجره دوجداره سقفی
۱) این نوع پنجره ها برای ورود نور به اتاق زیر شیروانی و پشت بام مناسب هستند.

۲) پنجره سقفی در تابستان هوای گرم را خارج می کند.

۳) قرار گرفتن این پنجره ها در مقابل نور مستقیم و مداوم خورشید، به این معناست که این پنجره ها در زمستان به گرم شدن فضا کمک می کنند.

۴) پنجره سقفی علاوه بر زیبایی منحصر به فردی که به خانه می دهد، باعث صرفه جویی در هزینه ها و سازگاری بیشتر با محیط زیست نیز می شود.

۵) این نوع پنجره می تواند انرژی مصرفی ساختمان را کاهش دهد، زیرا وجود پنجره سقفی در اتاق ها نیاز به روشن کردن چراغ در طول روز را از بین می برد و در نتیجه به صرفه جویی در مصرف برق بسیار کمک می کند.

۶) پنجره سقفی برای گل و گیاهان نیز بسیار مفید می باشد. با گذاشتن گیاهان در زیر این نوع از پنجره ها نور کافی برای آن ها تامین می شود.

ایده هایی برای نصب پنجره های سقفی

ایده هایی برای نصب پنجره های سقفی
پنجره دوجداره سقفی برای استفاده در فضای آشپزخانه بسیار مناسب هستند چرا که در زمان آشپزی و یا هنگام میل کردن غذا می توان از مناظر مختلفی مانند آسمان آبی، درختان زیبای بالای پنجره و موارد دیگر لذت برد.

همچنین می توانید این نوع از پنجره ها را در یک اتاق پذیرایی یا اتاق نشیمن مدرن نصب کنید و از یک فضای لاکچری در ساختمان خود بهره ببرید.

در صورتی که اتاق پذیرایی دارای طول بسیار بلندی باشد، پنجره سقفی کشیده برای آن گزینه مناسبی است. اگر اتاق نشیمن و یا پذیرایی شما پنجره های زیادی دارد، همچنین می توان از پنجره های سقفی در این اتاق استفاده کرد، بدین صورت که پنجره سقفی در وسط اتاق و به شکل دایره و یا هشت ضلعی باشد.

کاربرد پنجره دوجداره سقفی در ویلا

کاربرد پنجره دوجداره سقفی در ویلا
اگر جبهه خانه شما رو به جنوب یا شمال باشد، شیروانی خانه رو به شرق یا غرب قرار می‌گیرد. در این صورت اگر در زاویه مایل دو پنجره‌ در سقف کار کنید و یکی از آنها رو به شرق و دیگری رو به غرب باشد، نور طبیعی روز در بیشتر ساعات می‌تواند به فضای داخل اتاق زیر شیروانی راه پیدا کند.

به همین جهت به خصوص در فصول سرد تا حد زیادی مشکل گرم کردن اتاق حل می‌شود. همچنین به خاطر عایق بودن قوی این نوع مدل پنجره‌ upvc هدر رفت گرمایی در خانه به نقطه ی صفر می رسد.
همان طور که می‌دانید حرکت هوای گرم خانه همیشه رو به بالا می باشد و تمایل دارد از راه سقف خارج شود. در فصل گرم با باز گذاشتن هر دو یا یکی از این پنجره‌ها می‌توانید تهویه خانه را به نحو احسن انجام دهید.

همچنین با تنظیم ارتفاع و شیب سقف خانه به راحتی می‌توانید پنجره‌های سقفی را به گونه ای تنظیم کنید که منظره‌ای از بیرون را هم به شما نشان دهند، البته این کار نیاز به کمی مهارت در طراحی کل ساختمان می باشد.

بیشتر بدانید: مدل های پنجره دوجداره مناسب آشپزخانه

 

پنجره دوجداره سقفی

پنجره سقفی علاوه بر زیبایی منحصر به فردی که به خانه می دهد، باعث صرفه جویی در هزینه ها و سازگاری بیشتر با محیط زیست نیز می شود.

از اجزای جدایی ناپذیر ساختمان ها که هم در نما و هم در دکوراسیون داخلی ساختمان نقش دارند می توان به پنجره ها اشاره کرد. یکی دیگر از نقش های مهم پنجره تامین نور، تهویه هوا و مرتبط ساختن فضای درونی و داخلی ساختمان می باشد. پنجره ها دارای مدل های مختلفی مانند پنجره های upvc، چوبی، آلومینیوم و … می باشند.

اما امروزه ایده های جدید و جذابی در طراحی قسمت های مختلف ساختمان ها و منازل دیده می شوند که حال و هوایی خاص به آن ها می بخشد. از انواع این ایده ها می توان به پنجره دوجداره سقفی اشاره نمود که جذابیت ویژه ای به فضای مورد نظر می بخشد.

علاوه بر این قادر هستند تا در طول روز نورگیری فضا را به عهده بگیرند و در شب ها دریچه ای خاص به زیبایی ستاره ها باشند.

مجموعه مانا پنجره یکی از تولیدکنندگان برتر پنجره دوجداره در ایران است که محصولات خود را با کیفیت و قیمت مناسب در اختیار مصرف کنندگان عزیز قرار می دهد، اگر قصد خرید این نوع از پنجره ها را دارید  جهت آگاهی از قیمت انواع پنجره دوجداره می توانید با شماره تماس های موجود در سایت تماس حاصل فرمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top