پنجره بالکن  چه ویژگی هایی باید داشته باشد و فضای بالکن را برای استفاده بهینه تر با چه متریالی می توانیم پوشش دهیم ؟!با ما در این نوشته همراه باشید.

امروزه با افزایش شهرنشینی و ساخت آپارتمان ها به جای خانه های ویلایی، ما شاهد از بین رفتن حیاط های بزرگ و جایگزین شدن آن ها با فضای بالکن هستیم.
بالکن بخشی از آپارتمان و به صورت یک بیرون زدگی مسقف است که حداقل از یک سمت رو به فضای بیرونی قرار دارد.

 

پنجره بالکن
پنجره بالکن با پروفیل های آلومینیومی

برای استفاده بهینه تر از فضای بالکن می توان به دو روش ساده،یک فضای خصوصی و امن ایجاد کرد.

۱-استفاده از درب و پنجره دوجداره آلومینیومی و upvc در مدل های پنجره لولایی ، پنجره کشویی ، پنجره آکاردئونی و لیفت
۲-استفاده از شیشه بالکنی

بیشتر بدانید: قیمت شیشه باکنی تاشو 

قیمت شیشه بالکنی تاشو

 پنجره بالکن و یا شیشه ریلی آن ، چه ویژگی هایی باید داشته باشد ؟

در انتخاب هرکدام از این دو روش برای پوشاندن فضای بالکن، باید به ۷ نکته مهم توجه کرد:

۱) باید اندازه پنجره بالکن  یا شیشه بالکنی به گونه ای باشد که علاوه بر تامین نور خورشید به میزان کافی، نمای بیرونی عالی هم در اختیار ما قرار دهد و حریم خصوصی مارا هم حفظ کند.

۲) سیستم های مختلف بازشو مانند:کشویی_لیفت اند اسلاید_لولایی_محوری و… برای پنجره های دوجداره و سیستم ریلی و آکاردئونی  برای شیشه بالکنی وجود دارد که با توجه به فضای بالکن و ویژگی ها و محدودیت هایی که دارد باید بهترین نوع بازشو را انتخاب کنیم.

نکته:در بالکن هایی که با مشکل کمبود فضا رو به رو هستیم بهترین گزینه استفاده از شیشه های بالکنی با سیستم ریلی یا آکاردئونی و یا استفاده از درب و پنجره های دوجداره کشویی یا لیفت اند اسلاید است.

پنجره مناسب بالکن

۳) طبیعی است که استحکام و دوامی که ما در پنجره های دوجداره آلومینیومی و upvc داریم در شیشه های بالکنی به میزان کمتری وجود دارد و در واقع در شرایط نامساعد آب و هوایی و گذر زمان و همچنین در برابر ضربات، پنجره های دوجداره مقاومت بالاتری دارند.

۴) سیو انرژی و عدم تبادل حرارتی بین فضای داخلی و بیرونی بالکن و همچنین کاهش آلودگی های صوتی یکی از الویت های اصلی افراد است که این نیاز با استفاده از درب و پنجره های دوجداره upvc و آلومینیومی به راحتی پاسخ داده می شود در صورتی که در استفاده از شیشه بالکنی این نیاز به درستی پاسخ داده نخواهد شد.

۵) از آن جایی که مبحث امنیت در هر لوکیشنی بسیار حائز اهمیت است.بهتر است از پنجره های دوجداره با قاب و پروفیل محکم و استاندارد به همراه لولاهای ثابت یا بازشوهای دوحالته استفاده کنیم تا مقاومت بالاتری داشته باشند.

شیشه بالکنی
سیستم متحرک اسلایدینگ ، مناسب برای پوشاندن بالکن / پنجره بالکن 

۶) مبحث زیبایی که با توجه به سبک معماری سازه و همچنین توجه به دکوراسیون داخلی آپارتمان،باید بهترین انتخاب را داشته باشیم تا علاوه بر کاربردی بودن، زیبایی بنا را هم دوچندان کنیم.

۷) بالکن بخشی از نمای ساختمان را تشکیل می دهد بنابراین امکان شست و شو و نظافت آسان بالکن نکته مهم دیگری است که باید به آن توجه کرد. پنجره باکن باید به گونه ای طراحی شود که امکان نظافت شیشه ها نیز به سادگی انجام پذیرد.

 

پنجره دوجداره مناسب آشپزخانه

مزایای وجود بالکن در آپارتمان

۱٫ورود هوای تازه

۲٫ورود نور خورشید به داخل محیط

۳٫افزایش فضای کاربردی آپارتمان

۴٫ایجاد ارتباط، با دنیای بیرون از آپارتمان

۵٫ایجاد یک فضای امن برای استراحت

شما می توانید با پوشاندن فضای بالکن ، با استفاده از پنجره بالکن و یا سیستم های شیشه ای تاشو برای بالکن ، استفاده بهینه تری نیز از فضای بالکن خود نمایید.

از فضای بالکن با پوشاندن آن با پنجره یا شیشه بالکنی ، چه استفاده هایی می توان کرد؟

  • ایجاد یک گلخانه
  • ایجاد یک محیط آرام برای مطالعه
  • ایجاد دفت کار
  • اضافه کردن به فضای اتاق خواب و یا پذیرایی
  • مناسب برای نگهداری انواع پرندگان و حیوانات خانگی
  • مناسب برای کسب و کارهای خانگی

با توجه به نکاتی که گفته شد شما می توانید با توجه به نیاز و همچنین فضا و شرایط بالکن، بهترین انتخاب پنجره بالکن را ،  داشته باشید.
برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید.۲۲۵۴۰۷۷

Rate this post

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top