آشنایی با انواع درب و پنجره upvc برای گلخانه برای افرادی که در این زمینه فعالیت می کنند، حائز اهمیت می باشد. در واقع گلخانه فضایی است که دیوار و سقف آن از شیشه ساخته شده است تا شرایط برای رشد گیاهان در آن مکان فراهم شود.

چنانچه شما در محیط زندگی خود دارای گلخانه هستید باید بدانید که استفاده از درب و پنجره استاندارد یکی از نیازهای شما به شمار می رود، چرا که درب و پنجره غیر استاندارد گلخانه می‌تواند شما را به دردسر بیندازد.

در این شرایط استفاده از درب و پنجره upvc برای گلخانه بهترین انتخاب است. درب و پنجره دوجداره در سبک‌ها و اندازه‌های مختلفی تولید می‌شود و شما به آسانی می‌توانید درب و پنجره دلخواه و مناسب برای گلخانه تان را پیدا کنید.

بیشتر بدانید: مقاومت پنجره upvc در برابر شرایط آب و هوایی

مهم ترین ویژگی درب های کشویی این است که هیچ فضایی را برای باز و بسته شدن اشغال نمی‌کنند.

درب و پنجره upvc برای گلخانه: کشویی

درب‌های کشویی جزء درب های شناخته شده مطابق با فضای گلخانه است که امکان دسترسی به فضای گلخانه را آسان تر می‌کند و از دیگر مزایای آن این است که حتی وقتی درب بسته است، فضای بیرون قابل مشاهده می باشد.

درب‌های کشویی به صورت دو، سه یا چهار پنله و همچنین در رنگ‌ها و مدل های مختلف تولید می شوند. نصب این درب‌ها به آسانی انجام می شود و در صورتی که به درستی نصب شوند، به راحتی باز و بسته می‌شوند.

همانند سایر درب‌های گلخانه، درب های کشویی توانایی صرفه جویی در مصرف انرژی را دارا هستند و این ویژگی سبب سازگاری آن ها با محیط زیست می شود. مهم ترین ویژگی این نوع درب ها این است که هیچ فضایی را برای باز و بسته شدن اشغال نمی‌کنند.

 

درب و پنجره upvc برای گلخانه
درب و پنجره upvc برای گلخانه

درب و پنجره upvc برای گلخانه: فرانسوی

ممکن است درب‌های upvc فرانسوی در ظاهر مانند درب‌های معمولی به چشم آیند، اما مهمترین ویژگی آنها این است که قابلیت باز شدن هم به داخل و هم به خارج را دارند، پس لازم نیست نگران فضای اطراف باشید. همچنینین از انواع مدل های درب و پنجره آلومینیومی فرانسوی نیز در این مواقع می توانید استفاده نمایید.

درب های فرانسوی از کیفیت بالائی برخوردار هستند و می‌توانید از میان شیشه‌های گوناگون مانند مات، رنگی یا طرح‌دار یکی را انتخاب کنید. قاب‌ های این نوع درب ها نیز در رنگ های متنوعی تولید می شود. لازم است بدانید اگر اندازه این درب‌ها بیش از حد بزرگ باشد به وسایل جانبی احتیاج پیدا خواهید کرد و ممکن است فضای زیادی را اشغال کند.

 

درب و پنجره upvc برای گلخانه
پنجره بیرون باز شو از انواع درب و پنجره upvc برای گلخانه

درب و پنجره upvc برای گلخانه: تاشو

درب‌ های تاشو با طراحی ساده، زیبا و مدرن برای کسانی که به طراحی مینیمالیستی علاقه دارند، بسیار ایده آل هستند. این درب‌ها از کارایی بالایی برخوردارند، فضای زیادی را اشغال نمی‌کنند و در واقع به دلیل نوع باز شدن فضای زیادی نیز فراهم می‌کنند.

این درب‌ها دارای درزگیری فوق العاده‌ای هستند که از ورود انواع عوامل طبیعی جلوگیری می کند. همچنین با استفاده از این درب‌ها می‌توانید هم از نور طبیعی و هم از تماشای مناظر زیبای بیرون لذت ببرید.

این درب‌ ها از سیستم امنیتی بهتری نسبت به دیگر سایر درب‌ ها برخوردارند، چرا که در اکثر قسمت‌ها دارای قفل هستند.

از دیگر مزایای این نوع درب‌ ها می توان گفت که آنها به راحتی به دو طرف قاب درب می‌چسبند و به همین دلیل فضای زیادی را اشغال نمی‌کنند. اما در مقابل از معایب آن‌ها می توان به قیمت نسبتا بالای آن ها اشاره کرد که به همین سبب مناسب استفاده در فضاهای کوچک نیستند.

درب و پنجره upvc برای گلخانه
درب دو لنگه فرانسوی از مدل های مناسب درب و پنجره upvc برای گلخانه با عرض زیاد

درب های چرخان

یکی دیگر از انواع درب برای گلخانه ها، درب‌های چرخان است و اگر چه هنوز به اندازه کافی شناخته شده نیست، می‌تواند جزء گزینه‌ هایی باشد که مورد انتخاب قرار گیرد. همانطور که از اسم این نوع درب ها پیداست، آن ها به شیوه‌ای متفاوت از سایر درب ‌ها باز می‌شوند و این ویژگی به این دلیل است که درب های چرخان به داخل پنل خود می چرخند.

این نوع درب ها دارای دو نوع هستند، یکی مانند درب‌های چرخان معمولی می‌چرخد. در نوع دیگر مانند درب‌های کشویی به طرفین کشیده می‌شود. اشکال نوع چرخان این درب‌ ها این است که درب تنها به داخل باز می‌شود، بنابراین اگر فضای داخلی تان تنگ باشد، این درب مناسب فضای شما نیست.

بیشتر بدانید: عایق بودن پنجره upvc

درب های تاشو از سیستم امنیتی بهتری نسبت به دیگر سایر درب‌ها برخوردارند، چرا که در اکثر قسمت‌ها دارای قفل هستند.

محیط های تحت حفاظت جهت رشد گیاهان و مرکبات یا میوه ها همچون گلخانه محل مناسب برای پرورش انواع محصولات کشاورزی و گیاهان زینتی و گیاهان فصلی می باشد. شیشه متداول‌ ترین و قدیمی‌ ترین نوع پوشش برای گلخانه بوده است. ولی امروزه استفاده از شیشه دوجداره رایج تر است چرا که میزان عبور نور در این نوع شیشه‌ ها نسبت به سایر شیشه‌ ها بیشتر است.

درب و پنجره upvc برای گلخانه
در درب و پنجره های upvc برای گلخانه ها به دلیل استفاده از شیشه دوجداره احتمال شکستگی شیشه کمتر است و مقاومت شیشه در برابر سرمای زمستان و همچنین باد و برف بیشتر است. در تابستان ها نیز می توانید از انوع توری های پنجره جهت این بازشو ها استفاده نمایید.

مجموعه مانا پنجره یکی از تولیدکنندگان برتر پنجره دوجداره در ایران است که محصولات خود را با کیفیت و قیمت مناسب در اختیار مصرف کنندگان عزیز قرار می دهد، اگر قصد خرید این نوع از پنجره ها را دارید می توانید با شماره تماس های موجود در سایت تماس حاصل فرمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top