امروزه با پیشرفت تکنولوژی به لحاظ امنیتی دستگیره پنجره دوجداره در جایگاه بسیار خوبی قرار گرفته است. یکی از مهمترین اجزای تشکیل دهنده ساختمان‌ها، پنجره است که وظیفه تامین نور، گرما، تهویه هوا و همچنین زیبایی در ساختمان را برعهده دارد.

امروزه با توجه به بهای بالای انرژی‌های حرارتی و وجود آلودگی صوتی در شهرها، استفاده از پنجره دوجداره راه حل بسیار مناسبی برای این مشکلات بشمار می رود.

صرفه جویی در مصرف انرژی، مهم‌ترین ویژگی پنجره دوجداره محسوب می شود. دستگیره یکی از اجزای پنجره upvc بوده که کیفیت ساخت و کارایی عملکرد آن باعث مصرف بهینه انرژی و دلپذیر شدن هوای منزل می‌شود.

دستگیره پنجره لیفت

بیشتر بدانید: متداول ترین یراق آلات در و پنجره دوجداره upvc

دستگیره موشکی بیشتر برای پنجره هایی استفاده می شود که که دسترسی به آنها دشوار است، مانند پنجره های کلنگی و سایبانی که در سرویس ها استفاده می شوند.

انواع دستگیره پنجره دوجداره

انواع دستگیره پنجره دوجداره
۱) دستگیره یک طرفه
دستگیره یک طرفه ساده، پرکاربردترین دستگیره پنجره دوجداره است. این نوع دستگیره در یک طرف بازشو نصب می‌شود و بطور کلی به دو دسته ساده و سکوئستیک تقسیم بندی می‌شود.

۲) دستگیره دوطرفه
در مواقعی که بازشو از دو طرف باز می شود، دستگیره دوطرفه بکار می رود. از آن جایی که این نوع دستگیره از قیمت پایینی برخوردار است در برخی از پروژه‌های اکونومی از آن استفاده می‌شود.

دستگیره دوطرفه دارای قفلی است که روی قسمت بالای دستگیره تعبیه شده است. به دلیل آنکه این قفل به راحتی باز می‌شود پیشنهاد می‌شود در مواقعی که امنیت مهم است، از دستگیره سوئیچی یا دستگیره یک طرفه استفاده شود.

۳) دستگیره باریک دوطرفه
ساختار و مکانیزم این دستگیره کاملا شبیه به دستگیره دوطرفه است، با این تفاوت که در دستگیره باریک دوطرفه محل پیچ و هندل دستگیره باریک است.

از این نوع دستگیره می توان در پنجره‌هایی که به بیرون باز می‌شوند و یا محل نصب دستگیره در قسمت بیرونی آن است، استفاده کرد.

۴) دستگیره هتلی
دستگیره هتلی همانطور که از نام آن مشخص است مختص به هتل ها و مراکزی است که نیاز به امنیت بالایی دارند. این نوع دستگیره فاقد اهرم بازشو است.

۵) دستگیره مخفی
این نوع دستگیره عمدتا برای پنجره دوجداره ریلی به ویژه در پنجره کشویی دو ریلی (هر دو لنگه بصورت کشویی باز می‌شود.) که در صورت وجود دستگیره‌های دیگر، مانع باز شدن لنگه دیگر خواهد شد، بکار برده می شود.

۶) دستگیره چفت موشکی
دستگیره موشکی بیشتر برای پنجره هایی استفاده می شود که که دسترسی به آنها دشوار است، مانند پنجره های کلنگی و سایبانی که در سرویس ها استفاده می شوند.

دستگیره موشکی مانند یک چفت عمل می کند و پنجره را با استفاده از ضامن بسته نگه داشته و با آزاد شدن ضامن لنگه باز می شود.

۷) دستگیره درب سرویسی
دستگیره درب سرویسی از دو جهت باز و بسته می شود و دارای یک چفت در سمت داخل است، که می توان آن را قفل کرد. این دستگیره ها عمدتا برای درب سرویس های بهداشتی که نیاز است از سمت داخل چفت شوند، استفاده می شود.

تعویض دستگیره پنجره دوجداره

تعویض دستگیره پنجره دوجداره
دستگیره پنجره دوجداره برای انواع پنجره های لولایی UPVC

برای تعویض دستگیره پنجره دوجداره، باید آن را در وضعیت ۹۰ درجه قرار دهیم تا در جهت باز شدن قرار گیرد.

سپس کاور دستگیره را با چرخش به سمت چپ یا راست جدا کرده و پیچ های اتصال را نیز با استفاده از پیچ گوشتی مناسب باز می کنیم. با بازکردن پیچ ها، دستگیره به طور کامل قابل خارج کردن است.

در نهایت دستگیره را کشیده و خارج کرده و دستگیره جدید را با زاویه نود درجه در جای خود قرار می دهیم.

قیمت

قیمت دستگیره پنجره دوجداره
قیمت دستگیره نیز همانند سایر یراق آلات پنجره دوجداره به عوامل زیادی چون کیفیت، طراحی و نوع بازشو، یراق آلات داخلی آن، رنگ و قفل دستگیره بستگی دارند.

پیشنهاد ما به شما این است که بهتر است به جای پرداخت هزینه کم و خرید دستگیره های بی کیفیت که موجب ضرر و خرید دوباره دستگیره می شوند، محصولی با برند معروف و کیفیت خوب خریداری کنید.

البته لازم است توجه کنید که دستگیره ها بخشی مهمی از پنجره هستند که شما تماس و استفاده زیادی از آنها دارید و در کنار خرید دستگیره باکیفیت، باید به خوبی از آن نگهداری کنید و هنگام استفاده به آن فشاری وارد نکرده و در جهت نادرست حرکت ندهید.

دستگیره پنجره آلومینیومی سری لیفت
دستگیره پنجره دوجداره آلومینیومی مدل لیفت اسلاید

بیشتر بدانید: تعویض اسپانیولت پنجره دوجداره upvc

قیمت دستگیره نیز همانند سایر یراق آلات پنجره دوجداره به عوامل زیادی چون کیفیت، طراحی و نوع بازشو، یراق آلات داخلی آن، رنگ و قفل دستگیره بستگی دارند.

نصب درب و پنجره های دوجداره upvc دلایل زیادی دارد، که عایق بندی صوتی و حرارتی بالا، و همچنین بازشوی مدرن، آسان و جذاب از مهم ترین های آن هاست.

اما نکته ای که باید بدان توجه ویژه داشت این است که یراق آلات پنجره دوجداره اهمیت زیادی در کارایی آن دارند و به اندازه ی پروفیل ها مهم اند. دستگیره پنجره دوجداره نیز یکی از این یراق آلات و می توان گفت پر کاربرد ترین آن ها برای مصرف کننده است.

بنابراین در انتخاب دستگیره پنجره دوجداره باید دقت ویژه ای شود و مناسب ترین نوع دستگیره با توجه به کیفیت، کارایی، عملکرد و بودجه انتخاب شود.

مجموعه مانا پنجره یکی از تولیدکنندگان برتر پنجره دوجداره در ایران است که محصولات خود را با کیفیت و قیمت مناسب در اختیار مصرف کنندگان عزیز قرار می دهد، اگر قصد خرید این نوع از پنجره ها را دارید می توانید با شماره تماس های موجود در سایت تماس حاصل فرمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

This Post Has One Comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top