شیشه دوجداره یکی از ارکان پنجره upvc می باشد، حال می خواهیم بدانیم که شیشه دوجداره مناسب پنجره upvc چه ویژگی هایی باید داشته باشد. آیا اگر از پنجره دوجداره خریداری شده صدا می آید دلیل آن کیفیت پایین شیشه دوجداره است ؟

جهت خرید شیشه دوجداره استاندارد باید به این نکات توجه کرد.

شيشه هاي دوجداره قبل از اين در بدنه پنجره هاي چوبي نيز بكار ميرفت اما اين بدنه به علت عدم چسبندگي كامل و خوب به شيشه امكان بازدهي مناسب را نداشت همچنين بر روي پنجره هاي آهني كه خوده بدنه رساناي گرما و سرما بود و هميشه بخار آب فراواني به اين دليل روي شيشه ها وجود داشت اما پنجره هاي upvc به علت عدم رسانايي و فيتينگ كامل هوا اين امر به صورت كامل مرتفع شد

شیشه دوجداره مناسب پنجره های  upvc
شیشه دوجداره مناسب پنجره upvc

خصوصيات شيشه دوجداره در پنجره upvc بسيار با اهميت است و بايد طبق استاندارد هاي لازم توليد و نصب گردد.

نقش شيشه را در بازدهي پنجره دوجداره را مي توان تا ٨٠ درصد عنوان كرد كه اين درصد نشان از اهميت آن در جلوگيري از صدا ، گردوخاك و انتقال سرماوگرما است.

 

شیشه های دوجداره مناسب پنجره upvc
شیشه دوجداره مناسب پنجره upvc

خصوصيات شیشه دوجداره مناسب پنجره upvc

  • شيشه ي خوب بايد داراي استاندارد باشد

 

  • فلوت درجه يك باشد: يعني موج نداشته باشد و كاملا مسطح باشد

 

  • سبزي شيشه تا حد امكان كم و يا كاملا بي رنگ باشد: شيشه هاي توليد شده اصولا كمي سبز رنگ مي باشد.

 

  • اسپيسر و يا فاصله دهنده ي بين دو شيشه از نوع درجه يك باشد :يعني محافظ تعبيه شده در آن كاملا باز باشد تا سيليكاژل و يا مواد رطوبت گير به راحتي امكان فعاليت داشته باشد

 

  • قابليت خم شدگي داشته باشد:يعني اسپيسر در ٤ گوشه هاي شيشه كاملا خم شده باشد نه اينكه بريدگي و كات شدگي داشته باشد زيرا كاملا سطح كيفي شيشه پايين ميآيد.

 

  • سيليكاژل يا رطوبت گير داشته باشد : رطوبت گير همانطور كه از نامش پيد است قابليت جذب رطوبت احتمالي داخل شيشه رادارد.

 

  • گاز آرگون به صورت استاندارد در شيشه تزريق شده باشد:به اين معني كه تا حد لازم تزريق و فشار داخل شيشه مناسب با جايي كه قرار است نصب گردد پر شود.

 

  • تزريق چسب اوليه و ثانويه به صورت استاندارد: نقش مهمي در دوجداره كردن دارد و در شيشه هاي دوجداره ي استاندارد چسب اوليه بوتيل كاملا به اندازه ي ٤ ميل سطح دور شيشه را از دو طرف مي پوشاند تا پیوستگی   شيشه ها به اسپيسر را مرتفع كند بدون هيچگونه كچلي يا عدم تزريق دقيق چسب كه بسيار مهم است. همينطور چسب ثانويه يا پولي سولفايد كه نقش آب بند و هوابندي دور شيشه را به عهده دارد و كاملا گاز را در داخل شيشه محافظت ميكند.

 

در نهايت به اين نكته توجه كنيد كه با چشم پوشي از كيفيت هر نكته از نكات ذكر شده بالا قيمت شيشه دوجداره نيز كاهش پيدا ميكند و قيمت هايي كه در بازار مشاهده ميكنيد كاملا بستگي به رعايت همين نكات دارد.

 

شیشه دوجداره مناسب پنجره upvc
شیشه دوجداره مناسب پنجره upvc

برای سفارش محصول پنجره upvc با واحد فروش مانا پنجره ۰۲۱۲۲۵۶۰۹۱۲-۰۲۱۲۲۵۶۰۹۰۷ تماس بگیرید و یا ابعاد خود را بشماره ۰۹۱۹۵۹۰۰۷۹۵ واتس آپ نمایید.

Rate this post

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top