احتمالا شما هم واژه فیکس پوینترا بهمراه کلمه ” نرده شیشه ای فیکس پوینت ” شنیده اید !
اولین چیزی که باید بدانید اینست که از فیکس پوینت در ساختار نسل جدید حفاظ های ساختمانی،یعنی حفاظ های شیشه ای یا همان هندریل های شیشه ای  استفاده می شود و در واقع یکی از انواع مدل های نرده های شیشه ای می باشد که به ” نرده شیشه ای مدل فیکس پوینت ” شناخته می شود. این نرده های شیشه ای قابلیت نصب بر روی انواع پنجره های آلومینیومی را دارند.

فیکس پوینت یکی از اتصالاتی است که در ساخت حفاظ های شیشه ای استفاده می شوند.د ر واقع قطعه ای است که علاوه بر نگه داشتن شیشه در جای خود باعث مقاومت و استحکام بیشتر حفاظ های شیشه ای می شود. فیکس پوینت ها معمولا از استنلس استیل ساخته می شوند به همین خاطر علاوه بر زیبایی از استحکام و مقاومت خوبی هم برخوردار هستند.

 

نرده شیشه ای فیکس پوینت

چرا فیکس پوینت؟

حفاظ های شیشه ای که با فیکس پوینت نصب می شوند از ایمنی و امنیت بالاتری برخوردار هستند چون بعد از تنظیمات و فیکس شیشه به وسیله فیکس پوینت،دیگر شیشه در جای خودش هیچگونه لقی ندارد و در جای خودش ثابت می ماند. با روش اجرای نرده شیشه ای با فیکس پوینت ظرافت و سادگی به وضوح دیده می شود و این قطعات استیل استوانه ای کوتاه شکل ، در عین سادگی ، زیبایی خاصی را به بنا می دهد ، از این سبک از نرده های شیشه ای در معماری های مدرن به وفور استفاده می شود.

فیکس پوینت
مزایای استفاده از فیکس پوینت

۱٫صرفه جویی در وقت و هزینه: از آن جایی که معمولا از استیل برای ساخت فیکس پوینت استفاده می شود زمان مونتاژ آن کوتاه است و این یعنی صرفه جویی در هزینه و زمان اجرا.

۲٫ایمنی و استحکام بالا: از آن جایی که بخش زیادی از این حفاظ هارا، شیشه تشکیل می دهد و معمولا از این حفاظ ها برای مکان های عمومی و تجاری و حتی مسکونی استفاده می شود ایمنی و استحکام و برآورده کردن الزامات ایمنی بسیار حائز اهمیت است.

۳٫زیبایی : استفاده از اتصالات فیکس پوینت استیل در کنار شیشه باعث ایجاد جلوهخاص و زیبا می شود و به نوعی هم سو با طراحی مدرن و ظاهری مینیمال و ساده است.

نرده شیشه ای فیکس

کاربرد انواع فیکس پوینت به همراه حفاظ شیشه ای

* استفاده به عنوان حفاظ شیشه ای برای راه پله

* استفاده به عنوان شیشه های تزئینی،از آن جایی که شیشه با توجه به ماهیت شفافی که دارد نور را از خود عبور می دهد و می تواند گزینه مناسبی برای دکوراسیون و کاربرد های تزئینی باشد که به کمک اتصال فیکس پوینت به راحتی و با ایمنی ترین حالت در جای خود فیکس می شوند.

 

* استفاده بعنوان نرده های شیشه ای در جلوی پنجره ها و اکثرا در قسمت بازشو

مراحل و نحوه اتصال فیکس پوینت

دو نوع نحوه اتصال برای نرده های شیشه ای با فیکس پوینت وجود دارد:

۱-استفاده از پیچ: در این حالت نقطه ای از شیشه که فیکس پوینت به آن متصل می شود سوراخ می شود و شیشه به کمک فیکس پوینت متصل می شود.

۲-استفاده از فیکس پوینت کلمپی: در این حالت فیکس پوینت کلمپی در محل نصب قرار می گیرد و محکم می شود و بعد شیشه در داخل دو گیره فیکس پوینت قرار می گیرد و محکم می شود.این نوع نصب بیشتر برای نرده راه پله و … استفاده می شود.

 

نرده شیشه ای فیکس پوینت

نرده های شیشه ای انواع مختلفی دارند که یکی از آنها نرده شیشه ای مدل فیکس پوینت می باشد در این هندریل یا نرده شیشه ای فریم دیده نمی شود و به صورت فریم لس اجرا می شود و شیشه ها از محل سوراخ هایی که بر روی آنها تعبیه شده است با اتصالات استوانه ای فیکس پوینت به فریم های پنجره و یا نمای کرتین وال متصل می شود. یک نرده بسیار ساده و زیبا.

از دیگر انواع مدل های هندریل و یا همان نرده شیشه ای می توان به هندریل شیشه ای مدل اسپیگات و هندریل شیشه ای مدل کامپوننت اشاره کرد ، در مقالات بعدی به این دو مدل از هندریل های شیشه ای خواهیم پرداخت.

 

مدل نرده شیشه ای

قیمت اجرای نرده شیشه ای فیکس پوینت

قیمت نرده شیشه ای فیکس پوینت بر اساس هر متر مربع محاسبه می گردد ، در این مدل از نرده شیشه ای از شیشه های ۶+۶ لمینت شده و یا شیشه های ۸+۸ لمینت شده بر حسب شرایط ، ابعاد و محل نصب پنجره استفاده می شود ، جهت کاهش قیمت می توانید از شیشه های ۱۰ میلیمتری سکوریت هم استفاده کنید اما ایمنی بسیار پایینی دارند و در لحظه شکست و ضربه به صورت پود در می آیند و هیچ مانعی ایجاد نمی کنند.

بیشتر بدانید: ساختار شیشه های لمینیت 

شیشه لمینیت چیست و در چه مواردی استفاده می شود؟

قیمت نرده شیشه ای فیکس پوینت بر اساس هر متر مربع شیشه و تعداد فیکس پوینت های مورد استفاده محاسبه می گردد جهت استعلام دقیق قیمت ابعاد و نقشه های خود را به شماره ۰۹۱۹۶۳۵۷۸۲۱ ارسال و یا تماس حاصل فرمایید تا کارشناسان فروش مانا پنجره در اولین فرصت پاسخگوی شما عزیزان باشند.

محصول مرتبط : شیشه بالکنی تاشو 

شیشه بالکنی تاشو

قیمت فیکس پوینت

قیمت فیکس پوینت های مورد استفاده در نرده های شیشه ای با توجه به نوع و وزن آنها متفاوت است ، احتمالا شما هم با این موضوع برخورد کرده اید که جهت کاهش قیمت از فیکس پوینت های استیل توخالی و یا مدل های آلومینیومی و فلزی ، استفاده می کنند که هرگز استهکام و قدرت و ایمنی فیکس پوینت های استیل توپر را نخواهند داشت.

آیا نرده های شیشه ای بر روی انواع نما ها و پنجره ها قابلیت نصب را دارند؟

نرده های شیشه ای مدل فیکس پوینت را می توانید بر روی انواع نماهای سیمانی ، بتنی ، آجری نصب نمایید همچنین از این مدل نرده نیز می توانید در جلوی انواع پنجره های آلومینیومی و نماهای کرتین وال نصب نمایید.

 

جهت سفارش محصول نرده شیشه ای مدل فیکس پوینت با ما تماس بگیرید.

5/5 - (2 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top