شاید شما هم به دنبال تبدیل پنجره لولایی به کشویی رفته باشید و به دنبال روشی می گردید که پنجره لولایی منزل و یا محیط کار خود را به مدل کشویی تبدیل کنید. اما آیا این کار امکان پذیر است ؟ آیا فریم کشویی با فریم لولایی در هر دو نوع پنجره یکسان می باشند؟

تبدیل پنجره لولایی به کشویی
تبدیل پنجره لولایی به کشویی

سوال ؟ آیا تبدیل پنجره لولایی به کشویی امکان پذیر می باشد؟

عموما مالکان پس از خریداری واحد مسکونی با پنجره های دوجداره طراحی و تعبیه شده از قبل مواجه هستند که طبق نظر مهندسین یا معماران ساخته و اجرا شده است. قاعدتا ممکن است بعد از ساخت و اجرای پنجره دوجداره و تحویل واحد مسکونی یا اداری به خریدار اختلاف سلیقه ای از  جانب مشتری در ارتباط با پنجره دوجداره ایجاد شده باشد .

برای مثال ممکن است در پنجره آشپزخانه ای توسط مهندسین پنجره لولایی طراحی و درخواست شده باشد در حالیکه کسی که می خواهد از آن خانه استفاده کند خواستار پنجره کشویی است و به فکر این می افتد که تبدیل پنجره لولایی به کشویی به جه صورتی اتفاق می افتد.

حال این امر می تواند به خاطر کاهش صدا و عدم نفوذ گرد و خاک به داخل واحد ساختمانی درخواست شده باشد که قاعدتا این دیدگاه در زندگی شهری امروزی مسئله درست و قابل تاملی است.

پیشنهاد می کنیم این مطلب را هم بخوانید: تبدیل پنجره دوجداره تک حالته به دوحالته

حتی استفاده از پنجره دوجداره دوحالته که از بالا به صورت مورب باز می شود رضایت مالک را جلب نکرده و پنجره دوجداره کشویی را گزینه بهتر و کامل تری می داند.

این نظر و سلیقه می تواند به حالت عکس هم اتفاق بیفتد.

یعنی درون آشپزخانه و یا هر اتاقی پنجره upvc کشویی به علت سهولت کاربری اجرا شده باشد اما مالک واحد مسکونی به علت وجود سر و صدا و گرد و غبار موجود پنجره دوجداره لولایی را انتخاب مناسب تری می داند.

حتی ممکن است ساکنین یک واحد مسکونی یا اداری پس از سالها سکونت تصمیم به تغییراتی در پنجره های دوجداره موجود به هر علتی را داشته باشند.

این دیدگاه های که در خیلی از مواقع به درستی است موجب پیدایش این سوال می شود که آیا تبدیل پنجره لولایی به کشویی و یا بالعکس وجود دارد؟

 

تبدیل پنجره upvc لولایی به کشویی

بسیار برای ما به وجود می آید که مشتریان گرامی با واحد فنی و مهندسی این شرکت تماس می گیرند و درخواست تبدیل پنجره لولایی به کشویی را دارند.

عموما این دیدگاه در مشتریان گرامی وجود دارند که امکان تبدیل پنجره لولایی به کشویی در داخل واحد مسکونی امکان پذیر است.

حتی در برخی از دوستان این دید وجود دارد که در داخل واحد مسکونی با تغییراتی جزئی و استفاده از یکسری قطعات و پروفیل ، امکان استفاده از پنجره قبلی برای تغییر ماهیت وجود دارد.

آیا واقعا تبدیل پنجره لولایی به کشویی با این درخواست ها ممکن است؟

باید خدمت شما عرض کنیم که تبدیل پنجره لولایی به کشویی به دلایلی که در پایین اشاره خواهیم کرد امکان ندارد اما امکان تعویض پنجره کشویی به جای پنجره لولایی موجود ممکن است و یا بالعکس.

پیشنهاد می کنیم این مطلب را هم بخوانید: قیمت پنجره دوجداره ریلی

در هر نوع پنجره دوجداره متریالی و قطعاتی وجود دارد ازجمله:

۱- پروفیل پنجره یو پی وی سی( فریم ، بازشو و..)  و گالوانیزه داخلی

۲- زهوار نگه دارنده شیشه دوجداره

۳-شیشه دوجداره

۴-یراق آلات پنجره دوجداره

۵-لاستیک آب بندی و یا براشهای گردگیری

هر کدام از این متریال و مواد یاد شده هم در پنجره لولایی وجود دارد هم در پنجره کشویی اما از نظر فنی و هندسی و کاربردی یکسان نیستند. پروفیل یو پی وی سی پنجره لولایی و کشویی از نظر ساختار موادی یکسان هستند اما از نظر هندسی و متعلقات و قطعات اتصالی یکسان نیستند.

این بدین معنی است که امکان ادغام و مچ شدن این دو پروفیل در یکدیگر وجود ندارد!

 

تبدیل پنجره لولایی به کشویی

همچنین اتصال گوشه پنجره ها در کارخانه به وسیله دستگاه تمام اتوماتیک صورت می پذیرد این بدین معنیست که امکان اتصال کنج پنجرها در محلی جدا از کارخانه غیر ممکن است.

اندازه و ضخامت محل نصب شیشه در یک پنجره دوجداره لولایی و کشویی حتی با یک ارتفاع و عرض یکسان برابر نیست در واقع استفاده شیشه دوجداره پنجره لولایی در پنجره کشویی ناممکن است.

یراق آلات پنجره دوجداره لولایی و کشویی هم قاعدتا به علت ماهیت اجرایی کاملا متفاوت هستند. در پنجره دوجداره لولایی برای آب بند و هوابندی از لاستیک های مخصوص استفاده می شود که این لاستیک ها اصلا در پنجره دوجداره کشویی قابل مصرف نیست زیرا در پنجره کشویی برای ایزوله کردن حدودی آن از براشها یا گردگیرها استفاده می شود.

در پنجره دوجداره لولایی و کشویی ریز اقلاماتی نیز وجود دارند که در یکدیگر مشترک و یکسان نیستند.

پیشنهاد می کنیم این مطلب را هم بخوانید: ابعاد استاندارد پنجره دوجداره upvc

با تفاسیر یاد شده متوجه خواهید شد امکان تبدیل پنجره لولایی به کشویی وجود نخواهد داشت.

اما همانطور که گفتیم امکان تعویض پنجره لولایی با پنجره کشویی به آسانی امکان پذیر خواهد بود و این امر توسط کارشناسان و نیروی اجرایی شرکت مانا پنجره بدون  هیجگونه تخریب و آسیبی به واحد مسکونی شما انجام خواهد شد.

شما می توانید جهت مشاوره و یا خرید با واحد فروش یا مهندسی شرکت مانا پنجره به شماره            ۰۲۱۲۲۵۶۰۹۱۲ ، ۰۲۱۲۲۵۶۰۹۰۷   تماس حاصل فرمایید.

آیا میتوان پنجره دوجداره لولایی را به کشویی تبدیل کرد ؟

تبدیل پنجره لولایی به کشویی به دلایلی که در مطلب اشاره خواهیم کرد امکان ندارد اما امکان تعویض پنجره کشویی به جای پنجره لولایی موجود ممکن است و یا بالعکس.

آیا امکان تعویض پنجره لولایی با ریلی وجود دارد ؟

امکان تعویض پنجره لولایی با پنجره کشویی به آسانی امکان پذیر خواهد بود و این امر توسط کارشناسان و نیروی اجرایی شرکت مانا پنجره بدون هیجگونه تخریب و آسیبی به واحد مسکونی شما انجام خواهد شد.

آیا قطعات پنجره لولایی و ریلی با هم مشابه است ؟

پروفیل یو پی وی سی پنجره لولایی و کشویی از نظر ساختار موادی یکسان هستند اما از نظر هندسی و متعلقات و قطعات اتصالی یکسان نیستند.

 

 

 

 

 

 

 

 

5/5 - (1 امتیاز)

This Post Has One Comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top