پنجره های دوحالته مزیت های خاصی دارند که اکثرا به دنبال تبدیل پنجره تک حالته به دوحالته منزل و یا محیط کار خود می گردند. در این نوشته می خواهیم به امکان سنجی این کار بپردازیم . با توجه به اینکه ارزش خرید پنجره های لولایی مدل تکحالته کمتر از مدل دو حالته می باشد ،سازندگان اکثر واحد های معمولی ، پنجره های خود را جهت مدیریت هزینه به صورت لولایی تک حالته سفارش می دهند.

تبدیل پنجره تک حالته به دوحالته
تبدیل پنجره تک حالته به دوحالته

آیا امکان تبدیل پنجره تک حالته به دوحالته وجود دارد ؟

ممکن است در واحد مسکونی که زندگی می کنید پنجره دوجداره لولایی با یراق تک حالته  وجود داشته باشد. حالا به دلایلی ممکن است شما به این نتیجه برسید که در این مکان پنجره دوجداره دوحالته کاربرد بهتری دارد و استفاده از آن برای شما بهتر خواهد شد و با این سوال روبه رو می شوید که آیا تبدیل پنجره تک حالته به دوجالته امکان پذیر می باشد؟

مثلا در صورت باز کردن کامل پنجره دوجداره تک حالته فضای اتاق شما بیشتر اشغال خواهد شد و استفاده از حالت مورب شو از بالا در عین تبادل هوای اتاق فضایی را از اتاق اشغال نخواهد کرد.

برای تبدیل پنجره تک حالته به دوحالته خود بهتر است به سراغ شرکت تولید و اجرا کننده پنجره موجود بروید

تبدیل پنجره upvc تک حالته به دوحالته

در اینجا باید خدمت شما عرض کنیم امکان تبدیل پنجره تک حالته به دوحالته با اتخاذ شرایطی امکان پذیر خواهد بود.در ابتدای امر به شما پیشنهاد می کنیم برای تبدیل پنجره تک حالته به دوحالته خود بهتر است به سراغ شرکت تولید و اجرا کننده پنجره موجود بروید.

این پیشنهاد به این دلیل است که شرکت تولید کننده  فعلی در تامین قطعات و ملزومات پنجره شما با همان برند و مارک تجاری .برای این کار دست باز تری خواهد داشت.

باید به این مسئله توجه داشته باشید که تمام شرکتها عموما از پروفیل و یراق مشترک استفاده نمی کنند و هر کدام از پروفیل های پنجره دوجداره از نظر فنی برای نصب یراق یکسان نیستند.

 همچنین می توان تبدیل پنجره تک حالته به دوحالته را از خدمات پس از فروش شرکت اجرا کننده به حساب آورد. اما در تبدیل پنجره تک حالته به دو حالته عموما با دو حالت مختلف مواجه خواهیم بود:

۱- پنجره موجود شما با یراق تک حالته قابل تنظیم و رگلاژ

۲- پنجره موجود شما با یراق تک حالته معمولی و غیر قابل تنظیم

 یراق آلات تبدیل پنجره تک حالته به دوحالته 

در تبدیل پنجره تک حالته به دوحالته ممکن است با یراق آلاتی با لولای قابل تنظیم و رگلاژ مواجه شوید که خوب این متریال می تواند از کشورهای متفاوت با برندهای متفاوت باشند از جمله یراق آلات آلمانی ، ایتالیایی و ترکیه ای و….

ظاهر عمومی لولای قابل تنظیم و رگلاژ همانند عکسی است که در بالا نشان داده شده است.( حال با هر رنگی از جمله سفید، نقره ای و قهوای و…)

با دیدن این عکس و بررسی لولای پنجره دوجداره خود می توانید متوجه شوید که در پنجره دوجداره مورد نظر شما از این لولا استفاده شده است یا خیر؟

اگر در پنجره دوجداره شما این نوع لولا استفاده شده باشد ابتدا می توان گفت شرکت تولید کننده دیدگاه درست و مهندسی در قبال ساخت پنجره دوجداره شما داشته است و تبدیل پنجره تک حالته به دوحالته بسیار راحت تر انجام خواهد شد.

در اینجا لازم است نیروی متخصص با تعدادی اقلام  و قطعات و ابزار مناسب به محل پروژه یا منزل شما اعزام گردد تا بتواند این کار  را برای شما انجام دهد. حال ممکن است شما در تبدیل پنجره تک حالته به دوحالته با یراق آلاتی با لولای معمولی (غیر استاندارد عموما به اندازه ۷ تا ۱۰ سانتی متری)  مواجه شوید.

عموما این لولا ایرانی است و غیر استاندارد و متاسفانه به وفور در ساخت پنجره های دوجداره دیده می شود.

تبدیل پنجره تک حالته به دوحالته upvc

ظاهر و شکل لولای معمولی نیز همانند عکسی هست در بالا نشان داده شده است. .( حال با هر رنگی از جمله سفید، قهوای و…). با دیدن عکس این لولا می توانید متوجه شوید که در پنجره دوجداره شما یراق با لولای غیر قابل تنظیم استفاده شده است یا خیر؟

اکر در پنجره دوجداره شما از لولای غیر قابل تنظیم استفاده شده باشد کار برای تبدیل ، سخت تر خواهد بود و ممکن است درخواست انجام این کار غیر ممکن اعلام گردد.در این حالت نیروی متخصص می بایست با اقلام و وسایل کاملتری جهت تبدیل پنجره تک حالته به دو حالته به محل پروژه یا منزل شما اعزام گردد.

همچنین کار کمی سختر خواهد بود و به اجبار می بایست لولای غیر قابل تنظیم از روی پنجره upvc فعلی شما حذف و لولای قابل تنظیم بر روی آن نصب گردد که همین کار نیاز به شابلونهای نصب لولا و دقت بسیار بیشتری خواهد داشت.

در عین حال به علت متفاوت بودن کامل لولای قابل تنظیم و غیر قابل تنظیم حتما بر روی پنجره های شما جای سوراخ های لولای قبلی نمایان خواهد بود.

دیده می شود در بعضی اوقات درون این سوراخ ها با چسب های سیکون یا ماستیک پر می شود اما بعد از مرور زمان این محل ها سیاه خواهد شد که باعث نارضایتی خواهد شد.

حتما به این مسئله دقت داشته باشین که نصب یراق می بایست در کارخانه و به وسیله ماشین آلات و تجهیزات مناسب انجام شود و تبدیل پنجره تک حالته به دوحالته در محل می تواند با ایراداتی همراه باشد و همان دقت و کیفیت مورد نظر حاصل نشود.

 

5/5 - (1 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top